۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۳۶۷۴
بخشدار مرکزي فارسان:

ايجاد ساختمان اداري دهياري در روستاي هدف گردشگري ده چشمه

بخشدار مرکزي فارسان از اختصاص 750 ميليون ريال براي ايجاد ساختمان اداري دهياري روستاي ده چشمه خبر داد.
ايجاد ساختمان اداري دهياري در روستاي هدف گردشگري ده چشمه
به گزارش جهانبین نیوز؛ پريسا مالکي بخشدار مرکزي فارسان در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار از اختصاص هفتصدوپنجاه ميليون ريال براي ايجاد ساختمان اداري دهياري روستاي ده چشمه خبر داد و اظهار کرد: اين مبلغ اعتبار براي روستاي هدف گردشگري در شهرستان اختصاص داده شده که باتوجه به اينکه روستاي ده‌چشمه از روستاهاي هدف گردشگري محسوب شده و براي شروع احداث ساختمان اداري در چهار طبقه که مشتمل بر پايگاه آتشنشان، ساختمان اداري دهياري و سالن اجتماعات محسوب مي شود.

وي تصريح کرد: بايد توجه بيشتر به روستاهاي گردشگري در دستور کار قرار گيرد که اين کار نياز به سرمايه‌گذاري دارد چراکه توسعه روستاها امري لازم است و مي تواند توسعه شهري را پايدار کند.

وي اظهار داشت: گردشگري روستايي، موتور محرکه در بهبود و رشد اقتصادي روستاها به شمار مي رود که با ايجاد فرصتي راهبردي سبب تنوع اقتصاد محلي شده و با ايجاد فرصت هاي شغلي مولد مبتني بر قابليت هاي موجود در روستا، سبب افزايش سطح رفاه، استانداردهاي زندگي، درآمد و امنيت مي شود.

مالکی افزود: در استان اعتباري براي دو روستا به‌عنوان هدف گردشگري تخصيص داده شده که يکي از اين روستاها گردشگري ده چشمه مي باشد.

بخشدار مرکزي فارسان افزود: روستاهاي هدف گردشگري استان ضمن برخورداري از بافت تاريخي، داراي آداب و رسوم و سنن ويژه خود هستند که مي تواند براي هر گردشگر از جمله گردشگران خارجي جذاب باشد.

وي افزود: مناطق روستايي زمينه مساعدي براي توسعه فعاليت هاي اقتصادي دارند و بايد با توجه بيش از پيش به اين مناطق و بهره گيري از ظرفيت ها آنها بتوان ضمن جلوگيري از مهاجرت جميعت روستايي به شهرها، اقتصاد روستايي را نيز توانمند کرد.

مالکي گفت:  براي تکميل و بهره برداري اين ساختمان 2 ميليارد ريال ديگر مورد نيز نياز است.

روستاي ده چشمه از توابع بخش مرکزي شهرستان فارسان است که با مختصات جغرافيايي 50 درجه و 33 دقيقه طول شرقي و 32 درجه و 13 دقيقه عرض شمالي در سه کيلومتري جنوب غربي شهر فارسان قرار دارد.

ارتفاع روستاي ده چشمه از سطح دريا 2هزار متر است و اقليمي معتدل و خشک دارد و آب و هواي اين روستا در بهار و تابستان ملايم و در زمستان سرد است.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۹:۱۹

5 Jan 2020