۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۳۲۴۰۴
آيا با کارکردها و تهديدهاي شبکه هاي اجتماعي آشنائيد؟

گروه هاي تلگرام بسترساز انحرافات دختران و پسران

اگرچه مدت زيادي از عمر نرم افزار تلگرام نمي گذرد اما موفقيت روز افزون اين نرم افزار و شبکه اجتماعي واقعيتي است که نمي توان منکر آن شد اما...
گروه هاي تلگرام بسترساز انحرافات دختران و پسران
گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار بي شک کساني که از تلفن هاي همراه هوشمند بهره مي گيرند و سري به شبکه هاي اجتماعي زده اند کم و بيش از نرم افزار تلگرام هم استفاده کرده اند.

تلگرام در ظاهر ساده، روان، کم حجم و به ادعاي سازندگانش امن است اما خوب است با اين غول بي شاخ و دم روسي بيشتر آشنا شويم.

تلگرام (Telegram) يک نرم افزار پيام رسان قدرتمند است که هم از نطر سرعت و هم از نطر امنيت از ديگر نرم افزار هاي پيام رسان متمايز شده و به همين دليل کاربران زيادي را جذب خود کرده است.

تعداد کاربران تلگرام در 6 ماه پيش بيش از ۳۵ ميليون نفر اعلام شده است که هر روز به تعداد آن اضافه مي شود.

در تلگرام کار هاي زيادي مي توانيد انجام بدهيد ازجمله اينکه شما مي توانيد با دوستان و آشنايان خود چت کنيد، گروه هاي مختلف ايجاد کنيد، عکس، صدا و متن ارسال کنيد.

زبان برنامه نويسي تلگرام

اپليکيشن Android تلگرام با زبان C طراحي شده است و عملکرد فوق العاده اي روي تلفن هاي مختلف اندرويدي دارد.

اپليکيشن iOS تلگرام با Objective-C برنامه نويسي شده و روي محصولات Apple که از سيستم عامل iOS استفاده مي کنند اجرا مي شود.

اپليکيشن Web تلگرام با Javascript و رابط کاربري Web Base طراحي شده و روي مرورگر اجرا مي شود.

اپليکيشن Desktop تلگرام با Javascript طراحي شده و روي سيستم عامل هاي Windows و Linux و Mac نصب مي شود.

تلگرام يک پيام‌رسان داراي نسخه‌هاي موبايل، دکستاپ و افزونه وب است که به کاربرانش اين امکان را مي‌دهد تا پيام‌ها، تصاوير، ويدئوها و اسناد را تبادل کنند.

برخلاف شايعات متعدد درباره هندي بودن منشاء اين برنامه، دو برادر روس به نام «هاي پل» و «نيکلاي دوروف» اين برنامه را طراحي کرده‌اند. آنها بزرگ‌ترين شبکه اجتماعي اين کشور يعنيVKontakte را نيز راه‌اندازي کرده‌اند که نمونه روسيه‌اي فيس‌بوک به حساب مي‌آيد. تلگرام در حقيقت يک خدمت پيام‌رسان است که سرعت واتس‌آپ و سبکي نرم‌افزار Snapchat را با اقدامات امنيتي تازه در هم آميخته است.

برادران درو از بنيان‌گذارانVK بزرگترين شبکه اجتماعي روسيه هستند. آنطور که خودشان مدعي هستند، شرکت LLP مسيينجر تلگرام، يک شرکت غير انتفاعي و مستقل در برلين است که هيچ ارتباطي با VK و روسيه ندارد.

تلگرام مدعي است، از مارچ ۲۰۱۴ بيش از ۳۵ ميليون کاربر فعال ماهانه و ۱۵ ميليون کاربر فعال روزانه دارد.

متاسفانه يا خوشبختانه با ورود نرم افزار تلگرام به کشور کاربران ايراني بدون در نظر گرفتن منافع و اسيب هاي آن به يکباره براي استفاده از تلگرام به سمت آن رفتند به طوريکه کاربران ايراني يکي از بيشترين مخاطبان اين شبکه اجتماعي شدند.

کانال ها و گروه هاي تلگرامي

اگرچه به طور مطلق نمي توان چيزي را مثبت يا منفي ارزيابي کرد اما بسته به کاربرها و استفاده هايي که از ابزارهاي مختلف مي شود مي توان نطري نسبي در آن خصوص داد.

ورود تلگرام به تلفن هاي همراه کاربران ايراني اگرچه باعث سهولت ارتباطات شد و در فضاي مجازي و به دليل برخورداري از امکانات خاص و ويژه ي خود توانست فواصل را بردارد اما... .

ايجاد امکانات جديد در تلگرام که باعث شد افقشار مختلف بدون در نظر گرفتن سن و جنسيت و محل زندگي و... بتوانند به گروه ها و کانال هاي مختلف وارد شوند مساله اي است که اين روزها باعث بروز ناهنجاري ها و در پاره اي از موارد بحران در جامعه شده است.

تلگرام اين روزها مانند چاقويي عمل مي کند که اگر به دست کاربلدش بيافتد نه تنها مضر نيست که بسيار راهگشا هم مي باشد اما بيشتر کاربران تلگرامي مانند کودکاني هستند که کارد آشپزخانه را در دست گرفته اند و از خطرات آن آگاه نيستند.

بسياري از گروه هاي تلگرامي که اين روزها کاربران خصوصا جوانان و نوجوانان را به سمت خود جذب مي کنند بدون دارا بودن هر گونه قانون خاص و مشخص و صرفا با عضو گيري تعدادي پسر و دختر جوان فعاليت خود را آغاز مي کنند و متاسفانه ارتباز بي قاعده پسران و دختران و ارسال مطالب غير مرتبط، ضد اخلاقي و... زمينه انحراف را در آنان ايجاد مي کند.

بررسي گروه هاي مختلف نشان مي دهد کساني که با استفاده از لينک گروه در اين گروه ها حضور دارند با هويت جعلي و با تظاهر به آقا يا خانم بودن در حال فعاليت هستند.

يکي از مواردي که در اکثر گروه هاي تلگرام جلب نظر مي کند درخواست هويت کاربران توسط ديگر کاربران است که اغلب با اصطلاح غلط "اصل" که در واقع اصطلاح "asl" که مخفف سه واژه صورت مي پذيرد که اغلب کاربران ناشناس نه تنها هويت واقعي خود را ارائه نمي دهند که خود را با نام جعلي، سن جعلي و شهر جعلي معرفي کنند.

مساله ديگري که در بررسي گروه هاي مختلف مورد توجه قرار گرفت آن است که نه تنها فعاليت افراد فاسد در فضاي تلگرام محدود نيست که به سادگي در گروه هاي مختلف در حال فعاليت و بارگزاري محتوي هستند.

بررسي هاي به عمل آمده نشان داد افرادي که با نام کاربري دخترانه وارد گروه هاي تلگرام مي شوند بي آنکه ديگر افراد از هويت آنان مطلع باشند مورد توجه پسران قرار مي گيرند و در آغاز ارتباط مجازي اغلب پسران از آنان درخواست ارتباط خصوصي در فضايي که به همين منظور نرم افزار تلگرام براي کاربران مهيا کرده است مي نمايند.

گزارش: مهدي بهزادي تشنيزي/کارشناس ارشد هوش مصنوعي


انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۰:۴۶

3 Jan 2020