۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۳۳۷۲۷

اولين پناهگاه حيات وحش چهارمحال و بختياري تصويب شد

مديرکل حفاظت محيط زيست استان چهارمحال و بختياري از تصويب اولين پناهگاه حيات وحش در استان خبر داد.
اولين پناهگاه حيات وحش چهارمحال و بختياري تصويب شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر ؛ شهرام احمدي مدير کل محيط زيست چهار محال و بختياري اظهار کرد: پناهگاه حيات وحش شيرستان در شهرستان کوهرنگ با تصويب در جلسه شوراي عالي حفاظت محيط زيست به مناطق چهارگانه تحت مديريت حفاظت محيط زيست استان افزوده شد.

وي تصريح کرد : اين منطقه با مساحت ۴۴۵۴۶ هكتار در بخش مركزي، دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ واقع گرديده است.

احمدي افزود: با توجه به تنوع زيستي غني، قرارگيري در كريدورگداركبك و سايرگونه هاي حيات وحش مابين استانهاي چهارمحال و بختياري، استان اصفهان و خوزستان، پوشش جنگلي غني انتخاب شده است.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان از احتمال وجود گونه در معرض انقراض ( CR ) سمندر لرستاني به دليل وضعيت خاص زيستگاهي در اين منطقه سخن گفت و تصريح کرد: اين منطقه در تاريخ ۱/۱۱/۹۳ از سوي اداره كل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري تحت عنوان پناهگاه حيات وحش پيشنهاد گرديد كه با پيگيريهاي انجام شده و طي مراحل قانوني در تاريخ ۲۴/۱۲/۹۵ در جلسه شورايعالي محيط زيست به تصويب رسيد.

ازمان حفاظت محيط زيست ايران مناطق با ارزش زيست‌محيطي ايران را جهت محافظت در قالب مناطق چهارگانه، شامل پارک ملي، اثر طبيعي ملي، منطقه حفاظت‌شده و پناهگاه حيات وحش تقسيم کرده‌است.

پناهگاه حيات وحش به محدوده اي از منابع طبيعي کشور اعم از جنگل و مرتع و دشت، آب و کوهستان اطلاق مي شود که داراي زيستگاههاي طبيعي نمونه و شرايط اقليمي خاصي براي جانوران وحشي بوده و به منظور احياء اين زيستگاهها تحت حفاظت قرار مي گيرد.

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۹:۴۱

26 Jan 2020