۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۳۷۸۷۷
در کارگاه آموزشي طلايه داران امر به معروف و نهي از منکر مطرح شد:

امر به معروف و نهي از منکر؛ رمز حيات دين/خودسازي اولين قدم در راستاي امر به معروف و نهي از منکر

هدف از برگزاري اين دوره ي آموزشي آشنايي با وظيفه مهم آمرين به معروف وناهيان از منکر ، ارتقاي روحيه معنوي، مراحل اجراي امر به معروف نهي از منکر، و فراگيري احکام ضروري مي باشد.
امر به معروف و نهي از منکر؛ رمز حيات دين/خودسازي اولين قدم در راستاي امر به معروف و نهي از منکر
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر؛ حجت السلام ميرافضلي امام جمعه شهرستان بن در کارگاه آموزشي طلايه داران امر به معروف و نهي از منکر این شهرستان بن  گفت: امر به معروف و نهي از منکر داراي مراتب و مراحل گوناگوني بوده و با توجه به تمامي اوضاع و احوال و شرايط و محموعه عوامل گوناگون بايد از آن مراحل و درجات بهره برداري بعمل آورده و در صورت تأمين مقصد و هدف از يک مرحله به مرحله بعدي نمي توان وارد شد

وي در ادامه با اشاره به آيه 104 سوره مبارکه آل عمران و اهميت امر به معروف و نهي از منکر، گفت: امر به معروف واجب کفايي است و آنقدر مهم شمرده شده که هم رديف واجباتي مانند نماز، روزه و ... شناخته مي شود

وي با تاکيد بر اينکه بايد امر به معروف و نهي از منکر در جامعه نهادينه شود، افزود: بايد فضاي جامعه به گونه اي شود که انجام منکرات مورد شماتت قرار گيرد و جامعه اي که امر به معروف و نهي از منکر در آن نهادينه شود، جامعه سالمي خواهد بود و امر به معروف و نهي از منکر موجب استحکام دين مي شود.

امام جمعه  شهرستان بن  گفت: در وضعيت فعلي جامعه ما متاسفانه به بهانه هاي مختلفي که در سطح کشور مطرح مي شود برخي افراد احساس مي کنند که آزادي هايي دارند و در پشت پرده دشمنان از اين موقعيت ها سوءاستفاده کرده و نقشه هايي را طراحي مي کنند.

حجت الاسلام والمسلمين ميرافضلي در ادامه با بيان احکام ومراحل اجراي اين وظيفه مهم افزود: بايد آمرين به معروف وناهيان از منکر در ابتدا آشنايي کاملي با مراتب اجراي اين فريضه مهم داشته باشند تا بتوانند نتيجه مثبت اين عمل را ببينند.

محمدرضا سياهپور، دادستان شهرستان بن نيز در اين کارگاه در رابطه با قوانين حمايت از آمرين به معروف وناهيان از منکررا بيان کرد وبا اشاره به اهميت امر به معروف ونهي از منکردر جامعه گفت: همه فرمايشات مقام معظم رهبري مصداق بارز امر به معروف و نهي از منکر است و ما مي توانيم با تاسي به بيانات رهبر انقلاب و الگوي اقتصاد مقاومتي بر تمامي اين مشکلات غلبه کنيم.

وي اظهار داشت: قانون‌گذار با لبيک به اولياء معنوي جامعه قوانين لازم را احياي فرضيه الهي امر به معروف و نهي از منکر تصويب کرد تا آمر به معروف و ناهي از منکر پيشتيبان قانوني داشته باشد.

انجام اعمال مجرمانه
بعنوان امر به معروف و نهي از منکر

سياهپور ادامه داد: براي پيگيري هاي قضايي و حقوقي نيز شعبه اي ويژه درنظر گرفته شده است تا اتفاقات احتمالي پيش آمده براي آمران به معروف را پيگيري کند. در صورت پيش آمدن اتفاق، احراز شهادت يا جانبازي آمران به معروف توسط کميته کشوري متشکل از نمايندگان قوه قضاييه، نيروي انتظامي،سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بنياد شهيد و امور ايثارگران و ستاد امر به معروف و نهي از منکر صورت مي گيرد.

وي با اشاره به قانون حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منکر گفت: در اجراي امر به معروف و نهي از منکر نمي‌توان متعرض حيثيت، جان، مال، مسکن، شغل و حريم خصوصي و حقوق اشخاص گرديد، مگر به حکم مرجع قضايي يا به موجب قانون. اماکني که بدون تجسس در معرض ديد عمومي قرار مي گيرند، مانند قسمت هاي آپارتمان ها، هتل ها، بيمارستان ها و نيز وسايل نقليه مشمول حريم خصوصي موضوع اين قانون نيست.


سياهپور گفت: بر مبناي قانون هيچ شخص يا گروهي حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهي از منکر به اعمال مجرمانه از قبيل توهين، افترا، ضرب، جرح و قتل مبادرت نمايد. مرتکب طبق قانون مجازات اسلامي، مجازات مي شود و مجازات اشخاصي که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهي از منکر نمايند، قابل تعويق، تخفيف و يا تعليق نيست.

وي ضمن اشاره به مباحث حقوقي، قضايي و انتظامي در حوزه امر به معروف و نهي از منکر به اين آمران امر به معروف و ناهيان از منکر ، ساختار و حوزه سازماني مربوط وگزارش نويسي و شيوه هاي نامه هاي اجرايي را آموزش داد

جامعه ما اخلاق محور است

سيداصغر موسوي دبير ستاد امربه معروف و نهي از منکر شهرستان بن دراين کارگاه اهداف امر به معروف و نهي از منکر را از نيازهاي ضروري زندگي اجتماعي انسان ها برشمرد و گفت: خوشبختانه ما در جامعه اي زندگي مي کنيم که اخلاق محور است. کنترل درونيات انسان ها به دست اخلاق است و اخلاق به عنوان ترمز دروني براي انسان ها ايفاي نقش مي کند. ما نيز در ستاد احيا در پي آن هستيم که فرهنگ و اخلاق را در جامعه تثبيت کنيم.
وي در ادامه تبيين جايگاه ستاد با استفاده از ظرفيت هاي مردمي و رسانه اي، فرهنگ سازي امر به معروف و نهي از منکر با استفاده از ظرفيت هاي آموزشي و پژوهشي، استفاده از نخبگان، خواص و بزرگان ، هماهنگ سازي سازمان ها و ارگان ها و استفاده بهينه از تجهيزات و نيروي انساني را از جمله راهبرد هاي اساسي ستاد امر به معروف و نهي از منکر در بلند مدت دانست.

موسوي ادامه داد: بسياري از احکام اسلام احکام فردي هستند و الزام اجتماعي ندارند اما امر به معروف يک واجب اجتماعي است که وظيفه همه افراد جامعه است و هرکسي مي تواند در اين وظيفه ايفاي نقش کند.

وي بيان داشت :در راستاي ترويج امر به معروف و نهي از منکر اين کارگاه آموزشي در سالن اجتماعات سپاه ناحيه شهرستان بن و  به تعداد 200  نفر از بسيجيان که مراحل سير گزينش آنها انجام شده بود برگزار شد.

در پايان 20 نفراز دبيران امر به معروف و نهي از منکر در سراسر شهرستان با لوح تقدير و هديه معنوي تجليل شدند

انتهاي پيام1022ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۴:۲۴

27 Dec 2019