۰
plusresetminus
رئيس کميسيون انرژي مجلس با بيان اين که در استان چهارمحال وبختياري بيش از 200 روستا با تانکر آب رساني ميشود، گفت: براي رفع اين مشکل طرحي را مطرح کرديم و با کسب مجوز از سوي مقام معظم رهبري مقرر شد 500 ميليون دلار از صندوق توسعه ملي براي تامين آب شرب روستايي و شهرهاي کوچک که با مشکل مواجه هستند برداشت شود.
برداشت 500 ميليون دلار از صندوق توسعه ملي براي تامين آب شرب روستايي / 200روستا در چهارمحال وبختياري با تانکر آب رساني ميشود/خواسته هاي مردم چهار
به گزارش جهانبین به نقل از کلار، جمعي از نمايندگان کميسيون انرژي مجلس به همراه مدير عامل آب و فاضلاب کشور جهت بازديد از پروژه هاي آب و فاضلاب بروجن به اين شهرستان سفر کردند.

"علي مروي"رئيس کميسيون انرژي مجلس در حاشيه اين سفر در گفتگو با خبرنگارکلار، يکي از مشکلات بزرک کشور را بحث آب دانست و گفت: اين مشکل در حال تبديل شدن به يک چالش جهاني است.

مروي با بيان اين که مجلس و دولت مصمم هستند که با همت و همياري مردم بحث آب را مديريت کنند، افزود: تاکيد ما برفرهنگ سازي است تا مردم رعايت استفاده بهينه را از آب مخصوصا در فصل کشاورزي داشته باشند.

وي ادامه داد: مديريت منابع آب، بهره وري مناسب، توجه به آب مجازي و تغيير الگوي کشت بايد مورد توجه قرار گيرد تا در فصل آب با مشکل مواجه نشويم.

مروي خاطر نشان کرد: رئيس جمهور و رئيس مجلس شوراي اسلامي مجوزي را از سوي مقام معظم رهبري دريافت نمودند که ۱۰ ميليون دلار براي مهار آب هاي مرزي از محل صندق توسعه ملي برداشت شود.

وي گفت: علاوه بر خشکسالي و استفاده هاي نامطلوب، با فرار آب هاي سطحي مرزي و آب هاي زير زميني هم مواجه هستيم که بايد چاره انديشي شود.

رئيس کميسيون انرژي مجلس ابراز اميدواري کرد: مهار آب هاي مرزي با اعتباري که از محل صندوق توسعه ملي تصويب شد با ۵۴ طرحي که وزارت نيرو تهيه کرده و کمسيون انرژي هم با قوت پيگير است هر چه سريعتر به بهره برداري برسد.

وي با بيان اين که در استان چهارمحال وبختياري بيش از ۲۰۰ روستا با تانکر آب رساني ميشود، گفت: براي رفع اين مشکل طرح ديگري مطرح کرديم و با کسب مجوز از سوي مقام معظم رهبري مقرر شد ۵۰۰ ميليون دلار از صندوق توسعه ملي براي تامين آب شرب روستايي و شهرهاي کوچک که با مشکل مواجه هستند برداشت شود.

وي، زاينده رود را بحث اساسي و مهم ديگري دانست که در اين سفر مورد تاکيد و توجه کميسيون انرژي مجلس و نمايندگان است که با جديت دنبال ميکنند.

مروي، اظهارات استاندار چهارمحال، نمايندگان استان، مديران شهرستان، فرماندارن و بخش دارها، شوراهاي اسلامي و مردم را در خصوص آب استان قانوني، کارشناسي شده، حق و حقوقي واقعي و رعايت عدالت عنوان کرد.

وي با بيان اين که در خصوص آب استان هيچ گونه حرف هاي غير منطقي، غير قانوني و غير کارشناسي شده وجود ندارد، تصريح کرد: خواسته هاي تمام مسئولين استان و مردم رعايت عدالت و بهره برداري مناسب طبق نقشه کارشناسي بر اساس سوابق و مجوزهاي واقعي بود.

وي در پايان گفت: مسائل و مشکلات مربوط به آب استان چهارمحال و بختياري را در کمسيون با حضور وزير نيرو، وزير کشور و نمايندگان با قوت پيگيري خواهيم کرد.


انتهاي پيام1020ج /۵۴۰/ک/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۱:۰۶

21 Jan 2020