۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۲۴۸۱۷
اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛

ضعف آمریکا به روسیه شهامت ورود به سوریه داد

" طرح مسکو که در زمان سردرگمی دولت اوباما اجرا شد، کمتر درباره داعش یا همکاری با غرب برای مقابله با این گروه است بلکه بیشتر برای تغییر ترازوی قدرت به سمت اسد می‌باشد."
ضعف آمریکا به روسیه شهامت ورود به سوریه داد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیوز، اندیشکده امریکن انترپرایز (American Enterprise) در مقاله‌ای تند به بررسی حضور و اقدام نظامی روسیه در خاک سوریه پرداخت و انتقادات شدیداللحنی را از دولت اوباما و عملکرد آمریکا در این کشور مطرح کرد.

امریکن انترپرایز با اشاره به قابل جلوگیری بودن نفوذ روسیه به سوریه نوشت: "همانطور که مثل روز روشن بود، روسیه حمایت خود را از تنها متحد عربی خود - بشار اسد - دو برابر و اقدامات آمریکا برای مقابله با داعش و دیکتاتور سوریه را بسیار پیچیده کرد."

این اندیشکده با بیان اینکه فقط ۴۸ ساعت پس از دیدار پوتین و اوباما در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، روسیه طرح ابتکاری خود در سوریه را آغاز کرد نوشت: "طرح مسکو که در زمان سردرگمی دولت اوباما اجرا شد، کمتر درباره داعش یا همکاری با غرب برای مقابله با این گروه است بلکه بیشتر برای تغییر ترازوی قدرت به سمت اسد می‌باشد."

نویسنده این مطلب در ادامه مدعی شد که حملات روسیه داعش نبوده بلکه مواضع نیروهای شورشی و معارض اسد که متحد با آمریکا هستند را هدف قرار داده‌اند و نوشت: "نگاهی به وضعیت اوکراین نشان‌دهنده چرایی تقویت احساس پوتین برای ورود به سوریه است. دولت اوباما الحاق کریمه به روسیه را پذیرفت و نقض توافقات مینسک را تحمل کرد."

امریکن انترپرایز معتقد است که اوباما باید طرح مسلح کردن اوکراین را می‌پذیرفت و نوشت: "وقتی رهبر روسیه در برابر شکارهای خود در اوکراین مقاومت کمی دید، جدیت آمریکا در مذاکراتی که منجر به برنامه جامع اقدام مشترک شد را امتحان کرد. در روزهای پایانی مذاکرات تهران با حمایت روسیه خواسته‌هایش را زیاد کرد، از جمله خواهان پایان فشارها بر روی فروش سلاح و انتقال موشک شد."

"تعجب‌آور نبود که بعد از توافق، روسیه موافقت کرد تا سامانه‌های موشکی سطح به هوای اس-۳۰۰ به ایران منتقل شود. در همین حال اوضاع برای اسد دوست صمیمی پوتین ناگوار پیش می‌رفت، حتی نزدیک بود دمشق را نیز از دست بدهد. پس با وجود هشدارهای واشنگتن پوتین تصمیم گرفت نمایش در سوریه را در دست بگیرد."

این اندیشکده درباره نحوه واکنش رئیس جمهور آمریکا می‌نویسد:‌ " از یک طرف آمریکا می‌تواند حریم‌های هوایی و تاسیسات مورد استفاده روسیه را از دور خارج کند. ولی اوباما حتی قبل از حضور زمینی روس‌ها این کار را نکرد. حتی تندروترین افراد هم باید قبل از تقابل مستقیم روسیه و آمریکا کمی تعلل کنند."

"روسیه اینگونه نوید راه حلی برای بحران مهاجرین و پناه‌جویان به اروپا را می‌دهد: بازگشت به ثبات در سوریه با حمایت ایران، عراق و روسیه،که شانس دیگری برای ما است تا دست خود را به این مسئله آلوده نکنیم که چه کسی بعد از سقوط اسد سوریه را رهبری خواهد کرد."

این مقاله در پایان با بیان گفته‌های اوباما در خصوص رفتن اسد نوشت: " ولی خطوط قرمز را می‌توان دوباره رسم کرد، مطمئنا واشنگتن برای معارضین و مخالفان سوری برنامه‌ و سیاست دارد ولی این طرح و برنامه فاجعه است."



انتهای پیام/1026ج

 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۹:۵۶

28 Dec 2019