۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۳۴۰۸۷
ادوارد اسنودن:

بمب غیر هسته ای آمریکا تونل ساخت «سیا» در افغانستان را نابود کرد

ادوارد اسنودن طی پیامی بر صفحه توئیتر خود اعلام کرد که بمب غیر هسته ای آمریکا تونل های ساخت خود این کشور در افغانستان را نابود کرده است.
بمب غیر هسته ای آمریکا تونل ساخت «سیا» در افغانستان را نابود کرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به دنبال استفاده آمریکا از «مادر بمب ها» برای نابودی تونل داعش در ولایت «ننگرهار» افغانستان، ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان سیا آمریکا و افشاگر اطلاعات محرمانه این کشور گفت تونلی که توسط افراد داعش در ننگرهار مورد استفاده قرار داشت، با حمایت مالی خود آمریکا ساخته شده بود.

اسنودن در صفحه توئیتر خود، ضمن اشاره به مقاله نیویورک تایمز نوشت: «این تونل را که در افغانستان بمباران کردیم، زمانی با حمایت مالی خود ما ساخته شده بود».

لازم به ذکر است که اشاره اسنودن به تونل هایی به نام «تورا بورا» است که در سال ۱۹۸۰ در حمایت از مجاهدین افغانستان علیه شوروی و به حمایت مالی سازمان سیا ساخته شده بود و بیش از ۳۱۴ میلیون دلار هزینه داشت.

این تونل ها در طول سال‌های گذشته، بارها مورد استفاده گروه‌های مختلف تروریستی از جمله طالبان و داعش قرار گرفته است.

همچنین گفتنی است که آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور قدرتمندترین بمب غیرهسته ای آمریکا را در بمباران مواضع گروه داعش در منطقه «اچین» ولایت ننگرهار مورد استفاده قرار داده است.

این بمب غیر هسته ای که لقب مادر همه بمب ها را به خود اختصاص داده است برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ مورد آزمایش قرار گرفت و از آن سال تاکنون در هیچ منطقه ای مورد استفاده قرار نگرفته بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۳:۰۰

2 Jan 2020