۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۳۱۲۹۷
فرماندار شهرستان لردگان:

آمادگي، آموزش و آينده پژوهي سه موضوع مهم در امر پدافند غيرعامل است

فرماندار لردگان گفت: آينده پژوهي يکي از موضوعات قابل توجه در امر پدافند غيرعامل است كه كمك مي‌كند شرايط و تهديدات آينده دشمن را بشناسيم و امروز در مورد آنها تدبير و برنامه ريزي كنيم چراكه اين امر كمك مي كند كه آسيب ها را به حداقل و حتي به صفر تبديل كنيم.
آمادگي، آموزش و آينده پژوهي سه موضوع مهم در امر پدافند غيرعامل است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سلام لردگان، ابوالقاسم کريمي فرماندار شهرستان لردگان صبح امروز در جمع دانش آموزان مدرسه راهنمايي امامت لردگان، در خصوص پدافند غيرعامل اظهار داشت: پدافند غيرعامل به منظور ايجاد تحرک و انگيزه در سازمان هاي اجرايي کشور، آگاه سازي، مشارکت مردم و مسئولين در تحقق اين امر مهم هر ساله از تاريخ دوم تا هشتم  آبان ماه برنامه هاي پدافندي در شهرستان برگزار مي شود.

وي افزود: از آنجايي كه آموزش و پرورش و مدارس بهترين جايگاه براي فرهنگ آفريني در زمينه پدافند غيرعامل است. ما هم شروع اين هفته را با حضور در اين مدرسه و در جمع شما عزيزان آغاز کرديم.

کريمي افزود: واژه پدافند از دو جزء (پد) و (افند) تشکيل شده که در فرهنگ و ادب فارسي «پاد» يا «پد» پيشوندي است که به معاني ضد، متضاد بوده و هرگاه قبل از واژه اي قرار گيرد معناي آن را معکوس مي نمايد، واژه «آفند» نيز به مفهوم جنگ، جدال، تهاجم، حمله و پيکار است در اين راستا پدافند که هم طراز با واژه «دفاع» مي باشد شامل اقداماتي است که جهت مقابله با حمله و تهاجم دشمن انجام مي شود.

فرماندار لردگان گفت: پدافند غيرعامل براي مقابله با تهاجم و تهديدات دشمن بدون استفاده از تسليحات تهاجمي يا دفاعي و با استفاده از مجموعه اي از اقدامات و تمهيدات تدافعي، موجب کاهش آسيب پذيري تاسيسات، تجهيزات و نيروي انساني مي گردد. در صورتي که در «پدافند عامل» براي مقابله با تهاجم و تهديدات دشمن و دفع تهديدات وي از انواع و اقسام تسليحات دفاعي نظير توپ، موشک، تانک، هواپيماهاي شکاري و نظاير آن استفاده مي شود.

وي اظهار داشت: آمادگي، آموزش و آينده پژوهي سه موضوع مهمي است كه بايد مورد توجه مسئولان و كارشناسان پدافند غيرعامل در شهرستان قرار گيرد.

کريمي افزود: يكي ديگر از نكاتي كه در پدافند غيرعامل بايد مورد توجه قرار گيرد  اين است كه بايد ضريب آمادگي و مديريتي در نظام مقدس اسلامي بعنوان نظامي كه همواره در معرض تهديدات دشمنان اسلام و بدخواهان انقلاب است به سطح بسيار بالايي برسد.

وي، بحث آموزش هاي پدافند غيرعامل ضروري دانست و گفت: موضوعات و مولفه هاي پدافند غيرعامل خصوصا موضوعات جديد آن، بايد در سطوح مختلف مديريتي و حتي در سطح جامعه آموزش داده شود تا بتوانيم روش ها و تهديدهاي جديد دشمن را بشناسيم و براي مقابله با آنها برنامه ريزي‌هاي لازم را انجام دهيم.

انتهاي پيام1026ج /630 ل
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۵:۰۲

6 Jan 2020