۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۲۲۰۰۸
مسئول بسيج اساتيد استان چهارمحال و بختياري:

همدلي نهادهاي مسئول، راه حل معضل بدحجابي در کشور است

پديده بدحجابي اکنون در جامعه ما به نقطه بحراني رسيده ولي ما معتقديم هنوز هم مي توان اين معضل را حل کرد براي اين کار کافيست نهادها از خنثي کردن يکديگر دست برداشته و در کنار هم براي حل اين مشکل اقدام کنند.
همدلي نهادهاي مسئول، راه حل معضل بدحجابي در کشور است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر، دکتر احمدرضا بسيج گفت: عوامل متعددي در به وجود آمدن معضل بد حجابي دخيل اند تهاجم فرهنگي غرب از طريق فيلم، بازي و موسيقي از دهه ۶۰ آغاز شده هم اکنون نيز از طريق ماهواره و اينترنت همچنان ادامه دارد هدف اين تهاجم گرفتن حجاب از زنان و دختران ايراني است.

وي افزود: ورود لباس هاي نامناسب توليدي و وارداتي به بازار در اثر غفلت مسئولين و نهادهاي فرهنگي تأثير بسزايي در تغيير فرهنگ مردم داشته است.

مسوول بسيج اساتيد چهارمحال و بختياري گفت: رشد جمعيت جوان در برهه اي از زمان سرعت زيادي گرفت متاسفانه اين رشد جمعيت با برنامه ريزي مسئولين و کساني که دست اندرکار مباحث فرهنگي جامعه بودند همراه نشد.

وي با طرح اين موضوع که در سالهاي اخير مانکن هايي سيار روانه خيابان هاي ايران شدند خاطرنشان کرد: اين افراد مأموريت داشتند با ظاهر نامناسب در خيابان ها حاضر شده و با جذب افراد به خود فرهنگ بدحجابي را ميان جوانان گسترش دهند متاسفانه اين موضوع توسط مسئولين جدي گرفته نشد اين پديده بايد از ابتدا کنترل و از گسترش آن جلوگيري مي شد.

وي با بيان اينکه گسترش تجمل گرايي و ثروت اندوزي نيز در اين پديده بي تأثير نبوده است بيان کرد: پيدايش روحيه تجمل گرايي در مردم بدون اينکه زيرساخت هاي فکري و فرهنگي آن آماده باشد خود به خود عده اي را به سمت کسب مال بيشتر به هر طريق ممکن کشاند که متاسفانه اين رويه باعث ورود لقمه هاي شبهه دار به برخي خانواده ها شد که نمي توان از اثرات منفي تربيتي آن غافل شد.

اين استاد دانشگاه با بيان اينکه نقش اصلي فرهنگ سازي با مسوولين و نهادهاي فرهنگي و تربيتي است گفت: معمولا در جامعه ما مسئولين زماني که مسئله اي به مرحله بحراني رسيد به دنبال راه حل براي آن موضوع مي گردند درحاليکه ميتوان بسياري از مباحث را از ابتدا مورد بررسي قرار داده و براي آن برنامه ريزي کرد.

وي افزود: پديده بدحجابي اکنون در جامعه ما به نقطه بحراني رسيده ولي ما معتقديم هنوز هم مي توان اين معضل را حل کرد براي اين کار کافيست نهادها از خنثي کردن يکديگر دست برداشته و در کنار هم براي حل اين مشکل اقدام کنند.

اين کارشناس فرهنگي افزود: شوراي عالي انقلاب فرهنگي قوانين حجاب در دانشگاه ها را مصوب کرد ولي در دانشگاه هاي ما هيچ ترتيب اثري در مورد اين مصوبه داده نشده وقوانين فقط روي کاغذ نوشته مي شود.

بسيج اضافه کرد: اگر محافظه کاري هاي سياسي کنار گذاشته شده و اراده و عزم جدي در سامان دادن اين وضعيت به وجود بيايد اين معضل حل خواهد شد.

بسيج در خاتمه به منظور بهبود وضعيت حجاب در دانشگاه ها پيشنهاد داد: قبل از هر چيز بايد قوانين تصويب شده اجرايي شوند همچنين از اين پس براي مسئولين دو واحد آشنايي با اصول و فروع دين گذاشته شود زيرا متاسفانه برخي از مسئولين هنوز باوري به حجاب در جامعه ندارند.

انتهای خبر:/1021ج/ 550 الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۷:۵۰

21 Jan 2020