۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۱۸۳۲۸
استاد دانشگاه شهرکرد:

عربستان با حذف شيخ نمر به دنبال از بين بردن جريان انقلابي شيعه/تفکر شيعه موي دماغ استکباراست

اعراب در اين فضا با تجربه اي که از انقلاب اسلامي ايران و انقلاب هاي نشات گرفته آن اعم از انقلاب يمن و تونس شاهد بوده اند، به اين نتيجه رسيده اند که رهبران شيعه را از صحنه جامعه حذف کنند.
عربستان با حذف شيخ نمر به دنبال از بين بردن جريان انقلابي شيعه/تفکر شيعه موي دماغ استکباراست
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر عبدالرحمن معتمدي، استاد دانشگاه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار اساتيد برتر گفت: تاريخ و بناي تشکيل کشورهاي عرب حاشيه خليج فارس همچون عربستان  با دخالت استعمارگر پير (انگليس) بوده و اين روش توانسته در اين منطقه عواملي را بر سر کار گمارده است که حلقه به گوش بي چون و چراي خود باشند.


معتمدي افزود: شيوه حکومتي عربستان به گونه اي است که با استبداد و ددمنشي کامل حکومت خود را طي مي کند، بنابراين طبيعي است که هر نداي آزادي خواهي خارج از چارچوب خود را نخواهند پذيرفت و آن را همچون شیخ نمر سرکوب خواهند کرد.

وي بيان داشت: از سويي ديگر،  جرياني با نام شيعه به فرياد آمده است که در شکستن استخوان هاي استکبار و استبداد توفنده و کوبنده است.، اين صداي تفکر شيعي نه تنها سران استکبار از جمله آمريکا و اسرائيل را به لرزه در آورده، بلکه  اعراب منطقه خليج فارس را به ترس فرو برده است.

عضو هيئت علمي دانشگاه شهرکرد ادامه داد: در اين فضا قطعا با تجربه اي که از انقلاب اسلامي ايران و انقلاب هاي نشات گرفته آن اعم از انقلاب يمن و تونس  شاهد بوده اند، به اين نتيجه رسيده اند که رهبران شيعه را از صحنه جامعه حذف کنند.

معتمدي با بيان اينکه شيخ نمر به عنوان رهبر شيعي مجاهد، شجاع و انقلابي  و همچنين يکي از شاگردان اما خميني (ره)، جايگاه ويژه اي در ميان اهل تشيع عربستان دارد گفت: عربستان، قطر و بحرين هميشه در تلاش براي حذف تفکر انقلابي و نهضت هاي برآمده از تشيع هستند، اما جوانان شيعه، بسيار  پرتوان، روشن و آگاه به جريانات سياسي بر اين عقيده اند که چنانچه رهبران  خود را در معرض آسيب هاي جاني مستکبران ببينند دست از مبارزه عليه استکبار و استبداد نمي کشند و صداي استبدادستيزي را خاموش نخواهند گذاشت.


وي با بيان اينکه انقلاب اسلامي ايران محور تمامي آزادي خواهي هاي دنياست تاکيد کرد: در جامعه اهل سنت هم اقتدا به اين انقلاب و  فرامين بنيانگذار انقلاب و همچنين مقام معظم رهبري(مدظله العالي)  ديده مي شود و اميد است که مسلمانان جهان بتوانند آمادگي جهاني را براي حق خواهي در معيت امام عصر (عج ) برقرار کنند.
انتهاي خبر/ح
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۸:۵۹

26 Jan 2020