۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۲۹۱۲۸
در راستای كمپين #اسرائيل_را_بر_مي_چينيم

قدس، عملیاتی زجرآور برای سردمداران استکبار

راهپیمایی روز جهانی قدس عملیاتی زجرآور برای سردمداران استکبار است که تمام معادلات آنان را برای رسیدن به اهداف سلطه‌جویانه به هم می‌ریزد.
قدس، عملیاتی زجرآور برای سردمداران استکبار
به گزارش جهانبین نیوز؛ احسان ربیعی در یادداشتی نوشت:

علت اهمیت روز قدس چیست؟

راهپیمایی روز جهانی قدس عملیاتی زجرآور برای سردمداران استکبار است که تمام معادلات آنان را برای رسیدن به اهداف سلطه‌جویانه به هم می‌ریزد. مبارزه با رژیم اشغالگر قدس که از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی در سال ۴۲ نمود روشنی در مواضع حضرت امام (ره) داشت موجب شد افرادی که با موضوعات سیاست بین‌الملل آشنایی داشتند هم به راه‌های تعقیب وحدت جهان اسلام بیندیشند و هم راهکارهای همسو با وحدت را برای مبارزه با اسرائیل مدنظر قرار دهند.

در نامگذاری روز قدس پیشنهادهای مختلفی مثل روز فلسطین ارائه شده بود در حالی که در جهان عرب روزی به عنوان معرکه کرامه نامگذاری شده بود که ماهیت عربی و منطقه‌ای داشت و در واقع یک هدف محوری با نامگذاری دنبال می‌شد که مبنای وحدت‌آفرین بودن آن مدّنظر بود که در نهایت «روزجهانی قدس» انتخاب شد تا علاوه‌بر توجه به موضوع وحدت ماهیت دینی نیز در بر داشته باشد.

مواردی در بزرگداشت این روز عظیم قابل تأمّل است که اهمیت این روز را روشن می‌سازد:

۱.طرح اهمیت مسأله فلسطین برای اسلام در موضع‌گیری‌ها و کلام حضرت امام خمینی (ره) علیه اسرائیل غاصب هم‌زمان با جرقّه‌های اوّلیه انقلاب اسلامی از سال۴۲.

2. منع خطباء و سخنرانان از طرح موضوع فلسطین و بیان خطابه علیه رژیم جنایتکار اسرائیل در سخنرانی‌ها در زمان رژیم خیانتکار پهلوی

۳. تبدیل سریع راهپیمایی روز قدس به یک تفکر ضداستکباری در دنیا تقریبا به موازات شکل‌گیری انقلاب اسلامی (یک سال پس ازپیروزی انقلاب)

4. برگزاری تجمعات و گردهمایی صهیونیستی توسط گروه‌هایی از یهودیّان و طرفداران اسرائیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی علیه روز قدس نشان از احساس خطر استکبار از پیامدهای روز قدس است.

۵. تبلور اهمیت این روز عزیز در کلام معمار بزرگ انقلاب که فرمودند «روز قدس، فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است، روز حکومت اسلامی است، روزی است که باید بیرق جمهوری اسلامی در سراسر کشورها برافراشته سود.»

۶. گستره جهان شمول آن و تبدیل به یک رزمایش بزرگ فکری و عقیدتی علیه زیاده‌خواهان دنیا، همچنان که پیرجماران (ره) فرمودند «روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.»

۷. روز قدس مقدمه نابودی استکبار و نیل جبهه توحید به پیروزی بر قدرت‌های استعماری است و ملت‌های آزاده با الهام‌گیری از تعالیم وحدت‌آفرین اسلامی و بهره‌گیری از الگوی ناب انقلاب اسلامی ایران در برابر زیاده‌خواهی غرب ایستادگی خواهد کرد و این امیدبخشی در کلام بنیانگذار نهضت اسلامی حضرت روح‌ا...(ره) خودنمایی می‌کند که می‌فرماید: «باید همانطور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید، تمام ملّت‌ها قیام کنند و این جرثومه فساد را به زباله‌دان‌ها بریزند.»

۸. بزرگداشت این روز عظیم در بسیاری از کشورهای اسلامی نظیر ترکیه، اندونزی، بحرین، لبنان، پاکستان و حتی برخی کشورهای غیراسلامی مثل ایالت متّحده آمریکا و انگلستان

۹. الگو و محور بودن انقلاب اسلامی در جهت‌دهی به حرکت‌ها و جنبش‌های مردمی اسلامی در دنیا

۱۰. مواضع محکم، اصولی و دشمن‌شکن رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین ماهیّت نظام سلطه و افشاگری در شناساندن چهره خبیث آمریکا و اسرائیل.

برماست که با حضور حماسی در این حماسه بزرگ ضداستکباری و ترغیب آحاد جامعه به شرکت در این رویداد عظیم جهانی بار دیگر امید پوشالی دشمن را به یأس مبدّل نماییم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۱:۲۲

29 Dec 2019