۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۲۳۸۴۵

از پارادوکس رسانه اي تا فرآيندي بنام برجام

تعدد روايات منتشره از سوي رسانه هاي داخلي وبين المللي مبني برتفسير بندهاي موجود در برجام حکايت از اين دارد که رسالت رسانه ها در مورد واقع بيني و پرهيز از گمانه زني هاي سو و همسو بخوبي صورت نگرفته است.
از پارادوکس رسانه اي تا فرآيندي بنام برجام
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، کرامت نيکبخش فعال رسانه اي در ياداشتي نوشت:
تعدد  روايات منتشره از سوي رسانه هاي داخلي و بين المللي مبني بر تفسير بندهاي موجود در برجام حکايت از اين دارد که رسالت رسانه ها در مورد واقع بيني و پرهيز از گمانه زني هاي سو و همسو بخوبي صورت نگرفته است.
 
با وجود اينکه متن کامل برجام توسط تيم مذاکره کننده و وزارت امور خارجه در اختيار مجلس شوراي اسلامي و اصحاب رسانه قرار گرفته است و تاکنون بيش از 10 برنامه هاي سيما با دعوت از مذاکره کنندگان تمام نقاط تاريک و مبهم را وا شکافي کرده و به سمع و نظر آحاد ملت رسانيده اند.

انتظار مي رود بيانات گهر بار مقام معظم رهبري در مورد تيم مذاکره کننده که اينها فرزندان اين انقلاب هستند و سودايي بجز سربلندي و عزتمندي ايران اسلامي ندارند مورد توجه همه قرار گيرد.
 
لذا از اين زاويه ميشد به تحليل و آناليز بيانيه مشترک پرداخت که مذاکره با ابرقدرتهاي دنيا قطعا دستاورد هاي يک سويه نداشته و همانطور که دکتر ظريف در صحن علني مجلس بيان داشتند که  اين مذاکرات به نوعي يک معامله بوده و به نوعي طرف هاي  مذاکره خواستار اخذ تضمين در راستاي کاهش فعاليتهاي هسته اي به مدت حداکثر 10 سال و حرکت جمهوري اسلامي در راستاي مقررات  npt ( که قطعا تا بحال بدين گونه بوده ) و همچنين ادامه ي فعاليت بصورت محدود  تحت نظر آژانس بين المللي انرژي اتمي شدند.

لذا زياده خواهي هاي طرف غربي  وايستادگي فرزندان انقلاب مزيد برعلت گرديده تا مذاکرات قريب به 13 سال به طول بيانجامد.

آنها خواستار اين مسئله بودند که فناوري  ساخت  و خريد موشکهاي بالستيک با قدرت حمل کلاهک هسته اي ممنوع مي باشد و ايران ر املزم به رعايت آن مي کنند درصورتي که رهبر معظم انقلاب  طي سخناني بدست آوردن توان هسته اي جهت استفاده واستحصال مصارف نظامي  را حرام اعلام کردند و کشور ما هيچوقت به دنبال سلاح هسته اي نبوده و نخواهد بود.
 
از رسانه هاي داخلي که بر آتش شايعات دامن مي زنند انتظار ميرود با توجه به اينکه در صورت نقض توافق از سوي هرکدام از طرفين، طرف مقابل مي تواند اقدامات خود را مجددا از سر بگيرد، کمي صبر و خويشتنداري پيشه کنند و ازقضاوت عجولانه بپرهيزند، چرا که اين پارادوکس گفتاري ممکن است در بعضي جهات آب در آسياب طرفهاي زياده خواه مقابل بريزد.

دکتر روحاني طي بيانيه اي جمع بندي مذاکرات را يک بيانيه ي مشترک خواندند و تاکيد کردند تا رفع کامل تحريمها صورت نپذيرد و اقدامات الزام آور طرف مذاکرات عملي نگردد توافقي صورت نگرفته شده و ما بي صبرانه منتظر آن روز خواهيم ماند.
 
در نهايت معتقدم نقد بايد منصفانه و در چهارچوب منطق و حفظ منافع ملي و تماميت ارزي کشورمان باشد، چراکه مطمئن هستيم عزيزان مذاکره کننده با شور و انديشه ي عميق خطوط قرمز رهبري و ملت ايران را رعايت کرده اند.

آرزومند سربلندي ايران اسلامي در جميع جهات هستيم
 
 
انتهاي خبر1020ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۵۹:۳۶

28 Dec 2019