۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۳۵۵۴۵
فرماندار کوهرنگ خبر داد:

کلنگ زني 100 کيلومتر از ايلراههاي عشايري کوهرنگ با اعتباري بالغ بر 600 ميليار ريال

فرماندار کوهرنگ گفت: با حضور رئيس امور عشاير کشور، خزانه دار کل کشور و مديرکل امور عشاير استان کلنگ 100 کيلومتر از ايل‌ره هاي عشاير کوهرنگ به زمين زده شد.
کلنگ زني 100 کيلومتر از ايلراههاي عشايري کوهرنگ با اعتباري بالغ بر 600 ميليار ريال
به گزارش جهانبین نیوز، فرماندار کوهرنگ در حاشيه مراسم کلنگ زني سه پل عشايري شهرستان کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر بيان داشت: کلنگ 100 کيلومتر از ايل‌راه هاي عشايري کوهرنگ با اعتباري بالغ بر 600 ميليار ريال به زمين زده شد.

وي گفت: با عنايت به اينکه ما جمعيتي بالغ بر 45 هزار نفر عشايري در کوهرنگ داريم که عمدتا عشاير کوچ رو به استان خوزستان هستند، ما 380 کيلومتر ايل‌راه عشايري داريم که همه به صورت صعب‌العبور هستند و مشکلات زيادي دارند.

مرتضي زمان‌پور افزود: در مسير ايل‌راه‌هاي عشايري سه رودخانه ترکي، شام منصوري و بيرگان وجود دارد که فاقد پل بودند و هميشه در زمان کوچ بخصوص کوچ بهاره مشکلاتي براي عشاير ايجاد مي کردند، بسياري از دام‌ها تلف مي شدند، خود عشاير و بچه هاي آنها در آب غرق مي شدند حتي کشته هم مي دادند که خوشبختانه اين سه دهانه پل را با اعتبارات شهرستاني و استاني شروع کرديم که با حضور دکتر قندالي، رئيس امور عشاير کشور کلنگ زني شد و قول دادند 50 درصد اعتبارات را کمک کنند.

فرماندار کوهرنگ در ادامه گفت: سه جاده بسيار مهم که خواسته مناطق روستايي و عشايري کوهرنگ ازجمله جاده زرگ که بيش از پنج روستا دارا مي باشند با اينکه مشکلات زيادي وجود داشت کار جهادي شروع شد که ان‌شاالله جاده اين منطقه هم احداث مي شود.

زمانپور با بيان اينکه جاده زرگ که تاکنون راه ارتباطي نداشته با اعتباري بالغ بر 500 ميليارد ريال بطول هفت کيلومتر جاده کوهستاني و سخت گذر آغاز که باعث خدمات رساني به 80 خانوار روستايي و بيش از یک هزار نفر عشايري مي شود، تصريح کرد: جاده لاشير زردکوه به طول دو کيلومتر با اعتباري بالغ بر 500 ميليون ريال شروع شده است.

وي يادآور شد: جاده عشايري چما به پنبه کال با اعتباري بالغ بر 500 ميليون ريال و پل مار بره که 100 خانوار عشايري را پوشش مي دهد به عمراه پل ارتباطي لاسوزني و پل رودخانه ترکي بازفت تامين اعتبار و کار ساخت آنها آغاز شده است.
 
انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۳:۱۰

7 Feb 2020