۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۴۰۵۸۵
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

توسعه باغات چهارمحال و بختیاری در اراضی شیب‌دار

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از توسعه باغات در اراضی شیب‌دار خبر داد.
توسعه باغات چهارمحال و بختیاری در اراضی شیب‌دار
حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهم بخش کشاورزی در برنامه ششم، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار به‌خصوص توسعه باغات دیم است.

وی مزایای این طرح که با مشارکت مردم صورت می‌گیرد را مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از روان‌آب‌های سطحی، استفاده از آب سبز با هدف افزایش بهره‌‌وری در باغ‌های دیم، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری، افزایش تولید و افزایش اشتغال عنوان و بیان داشت: به‌منظور انجام پروژه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار این سازمان طی ۶ سال گذشته در سطح ۶۹۰۲.۵ هکتار انجام شده است.

دانش با اشاره به اینکه به ازای هر چهار هکتار توسعه باغ در این اراضی برای یک نفر اشتغال ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: به این منظور طی ۶ سال گذشته ۲ میلیون اصله نهال توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حفظ منابع آب و خاک، جلوگیری از فرسایش خاک، اشتغال‌زایی و بهره‌برداری بیشتر از اراضی از مزایای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۲۴:۳۱

27 Dec 2019