۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۳۷۴۳۵

دکتر روح الاميني، کهريزک و عدالتخواهي هوشمندانه

اولين بار در حال و هواي انتخابات رياست جمهوري سال 84 در جلسه اي همراه با دکتر محسن رضايي در شهرکرد ايشان را ملاقات کردم فردي متين و بي آلايش بود.
دکتر روح الاميني، کهريزک و عدالتخواهي هوشمندانه
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ نام او در فضاي رسانه اي با عنوان فعال سياسي و البته رئيس انستيتو پاستور ايران گره خورده بود.

تا سال ۸۸ و فاجعه شرم آور کهريزک، جايي که پسرش محسن قرباني سوءمديريت و حماقت عده اي شد. دکتر عبدالحسين روح الاميني را مي‌گويم، سياستمدار داروساز و يار هميشگي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام.

او در شرايط پساانتخابات سال ۸۸ دست به کار بزرگي زد؛ عدالتخواهي هوشمندانه عبارتيست که من براي مشي دکتر روح الاميني مي پسندم.

او در يک فضاي غبارآلود و سياست زده از يک سو از مطالبه عدالت و خونخواهي فرزندش نگذشت و از سويي هوشمندانه اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نداد و نسبت به فتنه گران موضع محکمي اتخاذ کرد.

تاکيد بر پيگيري جنايت صورت گرفته در کهريزک تا به پاي ميز محاکمه کشاندن عالي ترين مسئول مستقيم در پرونده (قاضي مرتضوي، دادستان وقت تهران) در عين گرفتار نشدن در دام مصلحت انديشي هاي کاذب اقدام قابل تقديري است.

پيگيري پرونده کهريزک به دور از هياهوي رسانه اي و موج سواري سياسي در چارچوب قانون توسط اولياي دم نشان داد که صيانت از نظام و دستاوردهايش نه در توجيه غير عقلاني برخي از اقدامات و نه در چشم بستن بر مشکلات و نارسايي ها است.

خلاصه آن که روح الاميني نه بواسطه علقه اش به نظام دچار خودسانسوري شد و نه ژست اپوزوسيون گرفت، نه قانون شکني کرد و نه از حق قانوني خود چشم پوشي کرد. او بواسطه ايستادگي اش در اين موضوع هزينه تصميمات غلط امثال مرتضوي را بالا برد.

هرچند همگان انتظار راي قاطع تري از دستگاه قضا داشتند اما محکوميت سعيد مرتضوي به دو سال حبس هم اتفاق کوچکي نيست. آقاي روح الاميني؛ بواسطه ثبات قدم و رفتار انقلابيتان از شما تشکر ميکنيم.

احمد شيراني تک آبي

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۸:۳۵

1 Jan 2020