۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۳۸۹۷۵
نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي:

افزايش کيفيت توليدات، راهکاري مهم براي حمايت از کالاي ايراني است

عضو کميسيون انرژي مجلس در رابطه با حمايت از کالاي ايراني که شعار سال است گفت: امروز وظيفه همه توليدکنندگان فهيم کشورمان بيش از گذشته تبيين شده که توليدات با کيفيت و با قيمت مناسب به مردم ارائه کنند.
افزايش کيفيت توليدات، راهکاري مهم براي حمايت از کالاي ايراني است
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمد خالدي سردشتي عضو کميسيون انرژي مجلس و نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سلام لردگان؛ در حمايت از کالاي ايراني و شعار سال که از سوي مقام معظم رهبري نامگذاري شده است گفت: مقام معظم رهبري با توجه به شرايط کشور سال 97 را سال حمايت از کالاي ايراني ناميده‌اند که به مسائل اقتصادي کشور برمي‌گردد.

وي افزود: در چند سال اخير مهم‌ترين مشکلات کشور در حوزه اقتصاد بوده است، بر اين اساس  امسال بايد متفاوت‌تر از سال‌هاي گذشته در اين زمينه عمل شود.

خالدي بيان داشت: براي همه مشخص است که استفاده از کالاي ايراني منجر به رونق اقتصادي و به راه افتادن چرخه صنعت مي‌شود، اما مصرف کالاي ايراني به اين معنا نيست که ما هر کالايي را به مردم عرضه کنيم و انتظار داشته باشيم تا مردم آن را بپذيرند.

وي در ادامه گفت: در درجه اول قوه قضاييه، مقننه و دولت بايد طي برنامه‌ معين و قابل تحقق در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهند. ما بايد به سمتي حرکت کنيم که از کالاهاي داخلي استفاده کنيم و اين امر براي همه مشخص است که استفاده از کالاي ملي ياعث رونق اقتصاد و به راه افتادن چرخه اقتصاد بخصوص در حوزه صنعت مي‌شود.

نماينده مردم لردگان در مجلس، گفت: ما بايد کالاي باکيفيت و قابل رقابت توليد کنيم تا اگر تصميم به صادرات آن گرفتيم قيمت و کيفيت آن مطلوب باشد. امروز مردم آگاه شده‌اند و محصولات داخلي را با محصولات خارجي مقايسه مي‌کنند لذا ما بايد کيفيت محصولات خود را افزايش دهيم و اگر قوانين بازدارنده‌اي بر سر راه توليدکنندگان وجود دارد بايد اصلاح شود.

وي افزود: با يک هم‌فکري و برنامه‌ريزي بدون آنکه قانون جديدي را در دستور کار قرار دهيم مي‌توان در جهت تحقق شعار سال گام برداشت؛ چراکه حمايت از کالاي ايراني در ارتباط با اقتصاد کشور است. امروز از هر کسي سوال شود مي‌گويد در ايران ظرفيت بهداشت، درمان و اکثر موارد مطلوب است اما اقتصاد از سطح پايين تا بالاترين سطح داراي مشکل است.

وي در پايان گفت:‌ کالاي ايراني بايد کيفيت و قيمت مناسبي داشته باشد و قابل رقابت باشد. به عنوان مثال برخي از ماشين‌هاي توليد داخل را با اين قيمت و کيفيت هيچ کشوري نمي‌خرد و اين يعني کار ما دچار مشکل اساسي است. مصرف کالاي ايراني به اين معنا نيست که ما هر کالايي را به مردم عرضه کنيم و انتظار داشته باشيم تا کالاي خارجي را کنار بگذارند. کيفيت و قيمت محصول مهم است.

انتهاي پيام1026ج /630ل

مرجع : پایگاه خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۳:۵۱

18 Feb 2020