۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۳۶۱۷۵
کلار گزارش مي دهد

چشم اميد مردم به تونل سبزه کوه خشکيد/مراقب پروژه بن-بروجن باشيد

به نظر مي رسد مقامات استان اصفهان در حالي که پروژه بن بروجن را در مرحله پيشرفت مي بينند با مطرح کردن اين اظهارات در پي کسب امتيازي باشند اما بيم آن مي رود پروژه بن_بروجن نيز مانند تونل سبزه کوه گرفتار کارشکني ها و سنگ اندازي هاي زيادي شود که مي طلبد مقامات و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي اين پروژه را با چنگ و دندان حفظ کنند.
چشم اميد مردم به تونل سبزه کوه خشکيد/مراقب پروژه بن-بروجن باشيد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، مردم شهرستان بروجن در حالي اين روزها فرياد تشنگي سر مي دهند که خبرهاي رسيده از رسانه هاي استان اصفهان حکايت از تلاش مقامات اين استان براي متوقف کردن پروژه انتقال آب بن بروجن دارد؛ پروژه اي که از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و با اجراي آن آب شرب ۱۱ شهر و ۱۳ روستا با جمعيتي بالغ بر ۴۶۰ هزار نفر تامين مي ‌شود.

پروژه اي که چشم اميد مردم شهرستان بروجن پس از زمين خوردن تونل انتقال آب سبزه کوه به چغاخور بوده و قرار است نيمي از جمعيت استان چهارمحال و بختياري را از بحران کم آبي نجات دهد.

تونل انتقال آب سبزه کوه به چغاخور پروژه اي است که براي نجات حيات شهرستان بروجن از بحران کم آبي آغاز و پس از مطالعات زيست محيطي و ميلياردها تومان هزينه به بهانه هاي مختلف در دولت يازدهم متوقف شد تا مردم اين منطقه براي تامين آب شرب به چشمه ها و منبع آب در ساختمان ها پناه ببرند.

اکنون در حالي که مردم شهرستان بروجن با بحران جدي آب مواجه هستند خبر از سنگ اندازي مقامات استان اصفهان در راه اجراي پروژه انتقال آب بن بروجن از رسانه ها به گوش مي رسد.

"تابناک اصفهان" ۱۹ شهريورماه جاري در خبري با عنوان "بن بروجن متوقف شد" از قول حيدرعلي عابدي نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي نوشت: با تلاش استاندار اصفهان و پيگيري از دستگاه ها و همينطور دستور دادستان اصفهان اولين گام براي جلوگيري از زياده خواهي هاي مسئولان استان چهار محال بختياري با توقف موقتي طرح انتقال آب بن-بروجن برداشته شد و مقرر شد در جلسه شوراي عالي آب مسئله بررسي و منبع تامين آب براي اين طرح نهايي شود.

نماينده مردم اصفهان در حالي اين ادعا را مطرح مي کند و تلاش براي حل بحران کم آبي و تشنگي مردم را زياده خواهي مي داند که سال گذشته نيز بعضي خبرها حکايت از کاهش تخصيص و سهميه پروژه بن بروجن از رودخانه زاينده رود داشت که در نهايت با موضع گيري هاي مقامات استان اين خبر از سوي وزرات نيرو تکذيب شد.

به نظر مي رسد مقامات استان اصفهان اکنون که پروژه بن بروجن را در مرحله پيشرفت مي بينند با مطرح کردن اين اظهارات در پي کسب امتيازي براي خود باشند اما بيم آن مي رود پروژه بن-بروجن نيز مانند تونل سبزه کوه گرفتار کارشکني ها و سنگ اندازي هاي زيادي شود که مي طلبد مقامات و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي اين پروژه را با چنگ و دندان حفظ کنند.

مطلب قابل توجه اين که شهرستان بروجن پس از تجربه سال ها خشکسالي و حفر چاه هايي که آبدهي مناسبي نداشتند براي حفظ و نجات حيات خود ناگزير از پروژه هاي انتقال آب است.

به گزارش کلار، بحران کم آبي امسال برخي از شهرهاي استان از جمله سفيددشت، فرادنبه و بروجن را با مشکل مواجه کرده به طوري که از انجام کارهاي روزمره خود بازمانده و ناگزير به تامين آب از چشمه هاي اطراف شده و در مجتمع هاي مسکوني از منبع و پمپ آب ياري مي جويند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۰:۴۰

14 Jan 2020