۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۲۱۲۲۵

روحانی هم نبود، تورم کاهش می‌یافت

مگر این‌که بگوییم آقای روحانی شب دعا کرده و مساله تورم حل شده است؛ شما بهتر است افزایش نقدینگی را در همین سال گذشته با امروز مقایسه کنید.
روحانی هم نبود، تورم کاهش می‌یافت
به گزارش جهانبین نیوز استاد دانشگاه علامه‌طباطبایی اعتقاد دارد: : مدیریت اقتصادی در کشور مشکل دارد و اگر این دولت بتواند مدیریت اقتصادی داشته باشد که تاکنون چیزی از این دولت ندیدیم، مشکلات حل می‌شود.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با «افکارنیوز» درباره ادعای دولت یازدهم در مهار تورم و کاهش نرخ تورم اظهار داشت: مگر این‌که بگوییم آقای روحانی شب دعا کرده و مساله تورم حل شده است؛ شما بهتر است افزایش نقدینگی را در همین سال گذشته با امروز مقایسه کنید.
وی در پاسخ به این پرسش که یعنی اگر دولت روحانی هم نبود، تورم تا این سطح کاهش پیدا می‌کرد؟ افزود: بله، فقط همین‌قدر که دولت شروع به مذاکره می‌کرد و شوک جدیدی وارد نمی‌شد، تورم کاهش پیدا می‌کرد.

استاد دانشگاه علامه‌طباطبایی تصریح کرد: هر دولتی که می‌توانست جلوی افزایش و شدت تحریم را بگیرد، ما به همین نتیجه می‌رسیدیم؛ البته اگر دیگر خطا و اشتباه نمی‌کرد.
پژویان با بیان این‌که الحق و الانصاف عملکرد بانک مرکزی خیلی خوب بوده است، عنوان کرد: مدیریت اقتصادی در کشور مشکل دارد و اگر این دولت بتواند مدیریت اقتصادی داشته باشد که تاکنون چیزی از این دولت ندیدیم، مشکلات حل می‌شود.

وی متذکر شد: اقتصاد کشور یک روندی را داشته که شوک تحریم تورم را به ۴۰ درصد رساند. اما میانگین‌ تورم در ۲۰ و اندی سال گذشته حدود ۱۸ درصد بوده است. یعنی مشکل اقتصاد ما ساختاری است که میانگین تورم ۳۴، ۳۵ سال گذشته ۱۸ درصد است.
رییس سابق شورای رقابت ادامه داد: حالا تورم کاهش پیدا کرده است و دیگر شوکی به اقتصاد وارد نمی‌شود. پس می‌بینیم اصلا کاری انجام نشده است.

پژویان خاطرنشان کرد: اگر فرد دیگری هم رییس‌جمهور می‌شد، همین اتفاقات امروز می‌افتاد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۴:۱۳

9 Feb 2020