۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۳۵۳۱۰
کارشناس مسائل مذهبي:

حجاب و عفاف مهم‌ترین مانع در مقابل دشمنان دین اسلام

کارشناس مسائل مذهبي گفت: با توجه به اينکه دشمنان دين اسلام حجاب و عفاف را هميشه يکي از مهم‌ترين موانع در راستاي عملياتي کردن برنامه‌هاي خود براي تضعيف دين اسلام دانسته‌اند از سالهاي بسيار دور تضعيف پايبندي به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است.
حجاب و عفاف مهم‌ترین مانع در مقابل دشمنان دین اسلام
به گزارش جهانبین نیوز، پروين فدائي در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغاراظهار کرد: در تقويم ملي ما روز 21 تير به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاري شده است تا به صورت رسمي در يک روز بيش از ايام ديگر سال به اين موضوع مهم توجه داشته باشيم.

وي تصريح کرد: علت نام‌گذاري اين روز را مي‌توان به سال هاي اختناق رضاخاني نسبت داد آنجا که در سال 1314 و در چنين روزي مسجد گوهرشاد مورد حمله قزاق ها قرار گرفت و مردمي که در اين مسجد عليه کشف حجاب رضاخاني تحصن کرده بودند مورد حمله قرار گرفتند.

وي اظهار داشت: حجاب ازجمله موضوعاتي است که انسان ها از آغاز پيدايش با آن به صورت غريزي و فطري ارتباط داشته‌اند و آن را براي سهولت زندگي کردن پذيرفته‌اند. خداوند در کتاب هاي آسماني نيز تاکيد فراواني بر مسئله حجاب و عفاف داشته و انسان ها را در مقاطع مختلف زماني نسبت به فوايد رعايت عفاف و حجاب آگاه داشته است.

اين کارشناس مسائل مذهبي گفت: با توجه به اينکه دشمنان دين اسلام حجاب و عفاف را هميشه يکي از مهم‌ترين موانع در راستاي عملياتي کردن برنامه‌هاي خود براي تضعيف دين اسلام دانسته‌اند از سال هاي بسيار دور تضعيف پايبندي به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است.

مصاديق حجاب و عفاف براي آقايان هم ضروري است

وي در  زمينه عفاف و حجاب اظهار داشت: اهميت حجاب و عفاف در دين اسلام بر کسي پوشيده نيست اما بسياري اين موضوع را مختص بانوان مي‌دانند در صورتي که رعايت مصاديق حجاب و عفاف براي آقايان هم ضروري است.

فدایی گفت: متاسفانه جامعه امروز ما به جهت حملات دامنه‌دار، منظم و هدف‌دار دشمنان که با بهره‌گيري از جديدترين وسايل ارتباط جمعي صورت مي‌گيرد تحت تاثير قرار گرفته و در مواردي شاهد بدحجابي‌هايي در سطح جامعه هستيم که بايد مسئولان فرهنگي و خانواده‌ها در مقابل آنها حساسيت لازم را نشان دهند.

اولين پايه بي‌اعتنايي به دين و مذهب همين عدم رعايت حجاب و عفاف مي‌تواند باشد

وي افزود: دشمنان سعي دارند با القاء اينکه نظام و حاکميت مسئله حجاب را براي اهداف خود ترويج مي‌دهند جامعه را به سوي بي بندو باري و لاقيدي به مذهب بکشانند که اولين پايه بي‌اعتنايي به دين و مذهب همين عدم رعايت حجاب و عفاف مي‌تواند باشد.

فدائي ادامه داد: لازم است بر اساس شرايط محيطي و زماني روش‌هاي تبليغ و ترويج حجاب متفاوت باشد تا بتوانيم بيشترين و بهترين نتيجه را کسب کنيم.

انتهاي پيام1026ج /590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۴۶:۳۸

30 Dec 2019