۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۹۴۷۰
پیرغار گزارش می‌دهد؛

فراهم نشدن شرايط اشتغال مهمترين معضل جوانان فارسان است

فراهم نشدن شرايط اشتغال يکي از مهمترين معضلات بر سر راه ازدواج جوانان اين شهرستان است که تاثير زيادي در بالا رفتن سن ازدواج اين قشر دارد.
فراهم نشدن شرايط اشتغال مهمترين معضل جوانان فارسان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سایت خبری تحلیلی پيرغار، قطعا شناخت دردها و دغدغه‌هاي فکري نسل جوان امري ضروري است و تصميم‌گيران و برنامه‌ريزان شهرستان بايد نگاهي ژرف به نيازهاي مادي و معنوي جوانان داشته باشند.

کابوس پيدا کردن شغل، به مهم‌ترين و وحشتناک‌ترين دغدغه براي دانشجويان تبديل شده و نگراني از اين مساله، تمام سال‌هاي تحصيل دانشجويان را تحت تاثير خويش قرار داده است. علاوه‌بر اين، همه‌روزه ده‌ها و صدها جوان بيکار و بيسواد، از فرط بيکاري و فقر، به اعتياد و ساير ناهنجاري‌هاي اجتماعي رو آورده و بدين ترتيب بزرگترين سرمايه‌هاي اجتماعي کشور، ضايع مي‌گردد.

امروزه کمتر خانواده‌اي را مي‌توان يافت که نگراني‌هايي در خصوص بيکاري فرزندانشان که حالا بيشترشان جواناني تحصيل‌کرده نيز هستند، نداشته باشد. اين در حالي است که هر روزه دولتمردان از وجود ظرفيت‌هاي زيادي براي تامين و ايجاد اشتغال و رفع موانع بيکاري در کشور در آينده‌اي نزديک، سخن مي‌گويند. درست است که بيکاري مشکل بزرگ اکثر کشورهاست اما اين مشکل در ايران به حالت وخيم درآمده. بطوريکه يکي اهداف تمامي دولت‌ها در ايران حل اين معضل بزرگ بوده که در کنار تورم دو علت اصلي فقر، فساد و بي‌عدالتي را تشکيل داده و بر مشکلات پيش روي جوان ايراني و دغدغه‌هاي خانواده‌اش پيش از پيش افزوده است.
 
فراهم نشدن شرايط اشتغال يکي از مهم‌ترين معضلات بر سر راه ازدواج جوانان اين شهرستان است که تاثير زيادي در بالا رفتن سن ازدواج اين قشر دارد.
 
عمليات اجرايي قطب صنعتي شهرستان فارسان رها شده و ضربه شديدي به روند توسعه در اين شهرستان وارد کرده که تکميل و بهره‌برداري سريع‌تر از اين قطب صنعتي ضروري است.

براساس بررسي‌ها در چند ماه گذشته نرخ اجاره مغازه در فارسان حدود دو برابر شده، فقدان نظارت باعث شده تا صاحبان مغازه‌ها اجاره بها را به صورت دلخواه تعيين کنند و هيچگونه نظارتي بر اين روند بي‌حساب و کتاب وجود ندارد.
 
مغازه‌داران بسياري به خاطر اجاره‌هاي سنگين ورشکست شده و مجبور به تخليه مغازه شده‌اند که اين معضل باعث افزوده شدن به شمار بيکاران شده است.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۳۰:۵۱

2 Feb 2020