۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۳۷۱۱۰
آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

عربستان لبنان آشوب‌زده می‌خواهد/ تهدیدات عربستان بخواهد عملی شود سیلی سختی خواهد خورد

خطیب این هفته نماز جمعه با اشاره به ادعاهای ولیعهد سعودی گفت: این جوان ناپخته مدام ایران و حزب‌الله را تهدید می‌کند؛ دست بردارید از این حرف‌های بچه‌گانه اگر این حرف‌ها را ادامه دهید و بخواهید وارد عمل شوید سیلی خواهید خورد که نتوانید از جایتان بلند شوید.
عربستان لبنان آشوب‌زده می‌خواهد/ تهدیدات عربستان بخواهد عملی شود سیلی سختی خواهد خورد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، اظهار داشت: زندگی ارزشی در طول تاریخ هزینه‌‌بر بوده و دشمنان به دنبال این هستند فرهنگ ما نمی‌توانیم را جا بیندازند و ما را تسلیم کنند. در حالی که خسته شدن و افسرده شدن در مسیر راه مؤمنین نیست.

وی با گرامیداشت یاد شهدای مرزبان در چالدران که در مصاف با ضدانقلاب به شهادت رسیدند، گفت: نیروهای مسلح ما با ایثار و فداکاری ایران را یک کشور نمونه در حوزه امنیت ساخته‌اند.

خاتمی ادامه داد: اربعین یک حماسه بزرگ بی‌نظیر است و بیش از ۲۰ میلیون نفر فرادین، فرامذهب، فراکشور، فراقوم و فرانژاد با نظم کاملاً خودجوش در این راهپیمایی شرکت کردند باید قدر این فرصت را بدانیم و اخلاق دینی و ایثارگری را حفظ کنیم و ناسپاسی است که از مردم عراق برای میزبانی زائرین تشکر نکنیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران، گفت: آنهایی که تهران و زیر پوست تهران را تحلیل می‌کنند جمعیت روز گذشته راهپیمایی میدان امام حسین تا حرم شاه‌عبدالعظیم را هم ببینند. زیر پوست تهران تدین و عشق به اهل بیت است و نباید ناهنجاری‌ها را بزرگ کنیم.

وی تأکید کرد: شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز گذشته تربیت‌شدگان مکتب هیهات من‌الذله هستند و اگر روزی دشمن بخواهد کمترین آسیبی به کشورمان بزند دندان‌های دشمن را در دهانش خرد می‌کند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از خبرهای چند روز اخیر خنثی شدن توطئه اسرائیل جدید در منطقه بود، همه‌پرسی در اقلیم کردستان توطئه‌ای بود برای اینکه اسرائیل جدید در منطقه ایجاد شود اما مسئولین ایرانی و عراقی سردسته این اقلیم را نصیحت کردند در حالی که او لجبازانه ایستاد و این همه‌پرسی را برگزار کرد.

وی افزود: بعد از برپایی همه‌پرسی سردسته اقلیم کردستان کاملاً فهمید که در میدان آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی کرده و در منطقه‌شان با کمال وقاحت پرچم رژیم صهیونیستی را بلند کرده‌اند.

خطیب این هفته نماز جمعه، ادامه داد: درود بر دولت عراق که سریع جنبید و کرکوک را از دست آنها گرفت، کرکوک که روزی ۳۵ هزار بشکه نفت آن غارت می‌شد و پولش به جای اینکه برای مردم هزینه شود در حساب شخصی می‌رفت.

خاتمی گفت: به مسئولان جدید اقلیم کردستان می‌گویم که یکبار تجربه بس است حالا که تجربه گذشته شما شکست خورده با دولت یکپارچه عراق همراه شوید و بازیچه آمریکا و رژیم صهیونیستی نشوید.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: به فضل خدا طومار گروهک جنایتکار داعش در عراق و شام پیچیده شد، آنها که روزی آرزوی دولت بزرگ عراق و شام را داشتند و رفته‌اند و یک پرونده سراسر خیانت و جنایت برایشان باقی مانده است.

خاتمی تأکید کرد: دنیا باید از نظام مقدس اسلامی، فتوای مرجعیت، دولت و ارتش عراق و حشدالشعبی و دولت سوریه و به خصوص از سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی که به خوبی مسئولیت مستشاری خود را انجام داد و این خطر را از کنار بشریت راندند تشکر کند.

خطیب این هفته نماز جمعه تصریح کرد: غربی‌ها که ائتلاف ضدداعش تشکیل دادند ولی کاملاً عوام‌فریبی بود و هیچ کاری علیه داعش انجام ندادند حتی در مواقعی به داعش کمک هم کردند. اروپا و آمریکا داعش را می‌خواهند اما یک داعش مدیریت شده که فقط به ایران نیش بزند نه آنها.

وی در ادامه اظهار داشت: خیلی افراد نیش‌هایی زدند و می‌گفتند چه کار دارید که به آنجا وارد می‌شوید و مخارج ضدداعش را بر عهده می‌گیرید آنها که آن روز این حرف نادرست را می‌زدند امروز خوب می‌فهمند که اگر ایران به این عرصه ورود نمی‌کرد امروز باید با داعش در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها می‌جنگیدیم.

خاتمی با اشاره به استعفای سعدحریری در عربستان گفت: عربستان با کمال پررویی یک دخالت صریح کرد و نخست‌وزیر کشور دیگری را فراخواند و در حبس برد و به او گفت استعفا دهد و متن استعفا هم آنچه که آنها تعیین کرده‌اند باشد این یعنی تحت‌الحمایگی و ذلیلانه‌تر از این کار نیست. البته نخست‌وزیر مستعفی لبنان هم می‌دانست که این بساط پیش‌ می‌آید و می‌توانست به آنجا نرود اما رفت و ذلت خود را نشان داد.

خطیب این هفته نماز جمعه ادامه داد: عربستان امیدها به لبنان داشته و دارد، عربستان، لبنان درهم ریخته و آشوب‌زده می‌خواهد و آرامش در لبنان منفور دولت جنایتکار عربستان است.

وی خاطرنشان کرد: آفرین به رهبر مجاهد حزب‌الله سیدحسن نصرالله که این قضایا را درست هدایت کرد و الان رئیس جمهور لبنان هم با او همراه است و امیدواریم این توطئه نیز در لبنان کور شود.

خاتمی در بخش پایانی خطبه‌های این هفته با اشاره به اوضاع کنونی عربستان اظهار داشت: دستگیری‌هایی که این روزها در عربستان صورت می‌گیرد و باقی جریان‌ها زیر سر جوان ناپخته‌ای است که الان ولیعهد است. شاهدیم که خدا دعای اللهم اشغل الظالمین بالظالمین را در عربستان اجابت کرده است.

خطیب این هفته نماز جمعه ادامه داد: این جوان ناپخته یک میلیارد دلار به ترامپ داده تا از او حمایت کند که به پادشاهی برسد لذا امیدواریم این حوادث و زلزله‌ها در عربستان روزهای آخر عمر این حکومت جنایتکار باشد.

وی تأکید کرد: این جوان ناپخته مدام ایران و حزب‌الله را تهدید می‌کند از این حرف‌ها خجالت بکشید یمن را با خاک یکسان کردید و گویا خوراک شما کشتن آدمهاست اما بدانید که بزرگتر از شما که صدام بود با این ملت در افتاد و به روز سیاه نشست شما که عددی حساب نمی‌شوید. دست بردارید از این حرف‌های بچه‌گانه اگر این حرف‌ها را ادامه دهید و بخواهید وارد عمل شوید سیلی خواهید خورد که نتوانید از جایتان بلند شوید.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۶:۱۳

27 Dec 2019