۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۳۳۶۰۰

کلکله روستایی زیبا، اما محروم در انتهای کیار

روستاي کل کله آخرين روستاي شهرستان کيار است که هم زيبايي ها و هم توانمندي هاي طبيعي و انساني بسياري را در خود ميهمان نموده است اما مشکلات بسيار و کمبودهاي بسيار باعث شده است اهالي اين روستا در رنج و مشقت بسيار باشند.
کلکله روستایی زیبا، اما محروم در انتهای کیار
گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار روستاي کلکله واقع در جنوب غرب شهرستان کيار و يکي از روستاهاي منطقه مشايخ بخش ناغان در ۸۵ کيلومتري ناغان مرکز بخش ناغان و ۶۰ کيلومتري دوپلان مرکز دهستان مشايخ قرار گرفته است.

اين روستا از سمت جنوب به شهرستان لردگان و از سمت شمال با جاده ارتباطي که پوشيده از آسفالت سرد و پر از دست انداز است با روستاهاي دهستان مشايخ همچون پوراز، برنجگان، دورک و در ادامه ناغان و شلمزار مرتبط است.

روستاي کلکله با برخورداري از طبيعت بسيار زيباي خود و همچنين قرار گيري در کنار رودخانه ارمند يکي از روستاهاي شهرستان کيار است که جمعيتي نزديک به ۵۰۰ نفر را در خود اسکان داده است و مي تواند با بهره گيري از ظرفيت هاي گردشگري تحولي شگرف در آينده داشته باشد.

کمبود امکانات و اشتغال مهمترین دلیل مهاجرت از روستای کلکله

کمبود امکانات، مشکلات اشتغال و... باعث شده است جمعيت فعال اين روستا به ديگر شهرها و روستاها مهاجرت کنند و در حال حاضر ساکنان اصلي روستاي کلکله را سالمندان، زنان و کودکان تشکيل مي دهند.

در روستاي کلکله دبستان شهيد قياسي فعال است که توسط سه معلم و به صورت کلاس هاس چند پايه اداره مي شود.

دانش آموزان روستا از نبود مدارس راهنمایی و دبیرستان رنج می برند

يکي از اهالي روستاي کلکله خبرنگار پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار گفت: مهمترين مشکلات اين روستا فقدان مدارس راهنمايي و دبيرستان است که بسياري از دانش آموزان دختر و پسر به اين دليل پس از اتمام دوران ابتدايي و دبيرستان به ناچار ترک تحصيل مي نمايند.

وي افزود: در صورتي که دانش آموزان اين روستا قصد ادامه تحصيل داشته باشند بايد به روستاهاي دورک و دوپلان بروند که مشکلات عديده مالي ساکنان اغلب مانع از تحقق ادامه تحصيل دانش آموزان مي شود.

يکي از مهمترين مشکلاتي که در روستاي کلکله مشهود است عدم وجود يک دستگاه پل مناسب جهت تردد خودرو هاي سنگين و نيمه سنگين است که باعث شده است اهالي اين روستا مشقات بسياري را متحمل شوند.
 
در حال حاضر در مجاورت جاده مشايخ به لردگان يک دستگاه پل عابر پياده براي تردد اهالي بر روي رودخانه نصب شده است که منحصرا براي تردد افراد در نظر گرفته شده است اما به تغييرات ايجاد شده خودرو هاي سبک نيز به سختي از روي آن تردد مي نمايند.

نبود پل، مسیر خودروهای سنگین به روستا را مسدود کرده است

دهيار روستاي کلکله در اين زمينه گفت: با توجه به وضعيت موجود پل امکان تردد خودروهاي سنگين در روستا وجود ندارد به طوريکه خودرو حمل زباله تعاوني دهياران بخش ناغان نمي تواند جهت جمع آوري زباله هاي توليدي روستائيان وارد روستا شود.

قياسي ديگر مشکل مهم اين روستا را قرار گيري آن در دامنه کوه عنوان کرد و گفت: در بارش هاي سنگين بخش اعظمي از آب باران به سمت روستا روانه مي شود و همراه با خود سنگ و خاک بسياري را روانه کوچه ها و خيابان هاي روستا مي نمايد که لازم است ستاد بحران استان چهارمحال و بختياري در زمينه حل اين مشکل و اجراي مسيل تمهيدات لازم را بيانديشد.

دهيار روستاي کلکله فقدان ساختمان پايگاه بسيج و همچنين نياز به يک مرکز بهداشتي درماني را ديگر کمبودهاي اين روستا عنوان نمود.

قياسي افزود به برکت سي و هشتمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران کلنگ گازرساني به روستاي کل کله و معدن بر زمين نشست که اميدواريم اين اتفاق بزودي محقق شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار، قرارگيري روستاي کل کله در مجاورت شهرستان لردگان و بهره مندي از آب و هواي گرمسيري اين شهرستان باعث شده است بهار زودتر از ديگر نقاط شهرستان کيار خودنمايي کند.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۳:۴۹

27 Dec 2019