۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۳۵۷۴۳
خطيب نماز جمعه بروجن:

برخي ها مقابل غرب احساس حقارت مي کنند/رفت و آمدهاي زمان پهلوي منجر به گرفتن حق توحش شد

خطيب نماز جمعه بروجن ضمن بيان اين که برخي ها به واسطه عدم شناخت از توان و استعداد داخلي در مقابل غربي ها احساس حقارت مي کنند، تصريح کرد: رفت و آمدها در زمان پهلوي هم زياد بود اما سرانجام منجر به کاپيتولاسيون و گرفتن حق توحش آمريکايي ها شد.
برخي ها مقابل غرب احساس حقارت مي کنند/رفت و آمدهاي زمان پهلوي منجر به گرفتن حق توحش شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، حجت الاسلام دکتر رضا سعادت فر در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن با اشاره به مراسم تحليف رياست محترم جمهور که هيئت هاي مختلفي از کشورها حضور داشتند، گفت: اين رفت و آمد ها خوب است اگر باعث به نمايش گذاردن ابهت واقعي جامعه اسلامي باشد.

رفت و آمدهاي زمان پهلوي منجر به گرفتن حق توحش شد

وي ضمن تاکيد بر اين که مديران انقلابي نبايد به گونه اي رفتار کنند که کفار و منافقين از آن بتوانند سوء استفاده کنند، گفت: رفت و آمدها در زمان پهلوي هم زياد بود اما سرانجام منجر به کاپيتولاسيون و گرفتن حق توحش آمريکايي ها شد.

حجت الاسلام سعادت فر با اشاره به جهالت، ساده لوحي و عکس گرفتن برخي از نمايندگان با يکي از فرستادگان اروپايي که غالبا از طيف حاميان دولت بودند، تصريح کرد: مسئول جامعه اسلامي بايستي زيرک و اهل مطالعه باشد تا شيوه ي برخورد با منافقين را ياد بگيرند و قبل از پذيرش مسئوليت خودسازي کنند.

وي با طرح اين سوال که "آيا براي نمايندگان مردم انقلابي ايران اسلامي کاري مهم تر از عکس گرفتن وجود نداشت؛ آيا نمي توانستند در مورد عهد شکني هاي آمريکا و اروپا و عواقب آن تذکر بدهند؟"، گفت: از اين فرصت بايد به گونه اي استفاده مي شد که وقتي اروپايي ها باز مي گشتند بگويند نمايندگان ملت ايران محکم پاي منافع و نظامشان ايستاده اند.

بعضي ها مقابل غرب احساس حقارت مي کنند

سعادت فر ضمن تاکيد بر اين که سياست گذاري خوب باعث ارزش و ابهت نظام اسلامي مي شود، گفت: برخي ها به واسطه عدم شناخت از توان و استعداد داخلي در مقابل غربي ها احساس حقارت مي کنند.

خطيب نماز جمعه بروجن در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به اشتياق برخي ها به غرب، ادامه داد: متاسفانه امروز در حال انفجار بمب غرب زدگي در بين برخي از مسئولين هستيم.

حجت الاسلام سعادت فر با اشاره به فرمايشات امام خميني (ره)، گفت: چنان غرب در نظر قشري از اين ملت جلوه کرده که گمان مي کنند غير از غرب ديگر هيچ چيز نيست؛ اين وابستگي فکري و مغزي غربي منشا اکثر بدبختي ملت ماست.

برخي افراد انقلابي هاي نيم بند هستند

سعادت فر همچنين گفت: نقل است مرحوم مدرس نماينده زيرک مجلس وارد دادگاه لاهه شد دعوا بر سر ملي شدن صنعت نفت ايران بود زماني که از در وارد شد روي صندلي نماينده انگليس نشست، نماينده انگليس پس از وارد شدن از اين رفتار ناراحت شد؛ مرحوم مدرس پس از چند دقيقه اي بلند شد و گفت تحمل نداشتيد ما روي صندلي شما بنشينيم چطور توقع داريد ما تحمل مسلط شدن شما بر نفت کشورمان باشيم.

وي گفت: در مجموع به نظر مي رسد برخي افراد انقلابي هاي نيم بند هستند، ملت ايران اسلامي ضمن توجه دادن همه مسئولين نظام به حفظ عزت واقعي و حقيقي جامعه ايران که در سايه خون هزاران شهيد حاصل شده به احدي اجازه نخواهند داد که عزت ايران را ابزاري براي رسيدن به اهداف غرب گرايانه خود قرار دهند.

خطيب نماز جمعه بروجن در ادامه با اشاره به جنايت هاي رژيم آل سعود در مقابل مردم مظلوم يمن و دست دوستي آن رژيم با آمريکاي جنايت کار و ياوه سرايي هاي متعدد عليه ايران، گفت: متاسفانه برخي از مسئولين نظام با جنايت کاران آل سعود مصافحه مي کنند، آنها را در آغوش مي گيرند و مي گويند عرف ديپلماتيک است با آنها رابطه دوستي قديمي داريم.

وي با مطرح کردن اين سوال که چرا از رابطه دوستي با جنايت کاران آل سعود براي دفاع از مظلومين استفاده نمي کنيد، گفت: اگر نمي توانيد از دوستي خود اين استفاده را ببريد چرا به آن ادامه مي دهيد.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۵:۵۳

10 Jan 2020