۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۳۲۷۷۳
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد:

مرگ و مير مادران باردار در استان به صفر رسيده است

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با اشاره به اينکه فعاليت‌هاي انجام شده منجر به اصلاح و ارتقاء شاخص‌هاي بهداشتي شده است، خاطرنشان کرد: درسال گذشته و امسال مرگ و مير مادران باردار در استان به صفر رسيده است که با توجه به شعار ارتقاء سواد سلامت و خود مراقبتي براي مردم در اين حوزه تلاش مي‌شود مشکلات موجود رفع و دغدغه‌هاي مردم برطرف شود.
مرگ و مير مادران باردار در استان به صفر رسيده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  مشکات برين مرتضي هاشم‌زاده گفت: چهارمحال و بختياري از استان‌هايي است که به دليل کمبودها و فاصله بسيار با نرم کشوري در شاخص‌هاي مختلف نيازمند خدمات است.

وي با اشاره به اينکه استان در حوزه سلامت پيش از انقلاب، شرايط سختي را داشته است، تصريح کرد: قبل از انقلاب دو بيمارستان کوچک با خدمات اندک در استان وجود داشت و در شهرهاي ديگر به جز شهرکرد و بروجن پزشکان خارجي خدمات نيم‌ بندي را در بحث درمان به مردم ارائه مي‌کردند.

هاشم‌زاده ادامه داد: بعد از پيروزي انقلاب مباحثي در خصوص شبکه بهداشت و درمان در کشور مطرح و در سال 64 برنامه ريزي‌هايي انجام شد و با سامان يافتن دانشگاه علوم پزشکي کشور، دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد شکل گرفت.

وي گفت: از ابتداي تاسيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد تاکنون تلاش بر اين بوده است که اين دانشگاه ماموريت‌ها و وظايفي که بر عهده داشته به نحو احسن انجام و اجرا کند.

هاشم‌زاده با اشاره به اينکه امروزه خدمات سلامت با 30 سال گذشته قابل قياس نيست، تاکيد کرد: در جاي جاي استان اعم از کوچک‌ترين روستاها تا مرکز استان خدمات سلامت توسط تيم و خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکي  ارائه مي‌شود و خوشبختانه طي سه سال گذشته ارائه خدمات سلامت در استان بسيار دگرگون شده است.

وي گفت: متاسفانه اين استان در بحث ارائه خدمات تا رسيدن به نرم کشوري فاصله بسياري دارد واميدواريم بتوان با تلاش‌هاي بيشتر، آنچه در استان ارائه مي‌شود هم تراز با نرم و متوسط کشوري باشد.

هاشم‌زاده با اشاره به اينکه در دولت تدبير و اميد در حوزه‌هاي مختلف دانشگاهي کارهاي شاخص و چشم‌گيري انجام شده است، تصريح کرد: شبکه بهداشت نسبتا فراگيري همچون 111 مرکز جامع سلامت، حدود 314 خانه بهداشت و حدود 22 پايگاه که شامل 9 شبکه بهداشت براي هرشهرستان در استان وجود دارد.

وي تصريح کرد: طي سه سال گذشته دو شبکه بهداشت جديد در سامان و بن راه‌اندازي شده است که تمام امکانات و تجهيزات مورد نياز و همچنين پرسنل فراهم شد.

هاشم‌زاده با اشاره به اينکه فضاها، امکانات و تجهيزات سيستم بهداشتي در دولت يازدهم کاملا دگرگون شده است، گفت: امروزه افراد با نگاه و روبه رو شدن با هر مرکز يا خانه بهداشت متوجه خواهند شد که تجهيزات و فضاهاي موجود تعمير و نوسازي شده است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد افزود: در حوزه بهداشت از نظر متراژ فضاهاي جديد، استانداردسازي فضاها و تجهيزات خريداري شده ميزان عملکرد دولت نسبت به دوره گذشته پنج برابر افزايش يافته  که رشد بسيار چشمگيري است.

وي با اشاره به اينکه در گذشته بسياري از مراکز فاقد پزشک عمومي و دندانپزشک بودند، گفت: در حال حاضر بيش از 100 پزشک از نقاط مختلف کشور در حال فعاليت و ارائه خدمت در استان هستند تا مردم با کمال آرامش و امنيت بتوانند خدمات سلامت را دريافت کنند و دغدغه‌اي نداشته باشند.

هاشم‌زاده با اشاره به وجود 20 دندانپزشک در استان، ادامه داد: اين تعداد اندک جوابگوي مردم استان نبود که در طي سه سال گذشته 25 دندانپزشک از سراسر کشور در استان مستقر و در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با اشاره به اينکه فعاليت‌هاي انجام شده منجر به اصلاح و ارتقاء شاخص‌هاي بهداشتي شده است، خاطرنشان کرد: درسال گذشته و امسال مرگ و مير مادران باردار در استان به صفر رسيده است که با توجه به شعار ارتقاء سواد سلامت و خود مراقبتي براي مردم در اين حوزه تلاش مي‌شود مشکلات موجود رفع و دغدغه‌هاي مردم برطرف شود.

هاشم‌زاده در پايان گفت: دانشگاه علوم‌پزشکي از جمله دانشگاه‌هاي تيپ سه بوده که امسال 30 امين سال تاسيس اين دانشگاه است و در پنج اسفند ماه جشن 30 سالگي با حضور روسا و مسئولين و همچنين تمامي دست‌اندرکاراني که موجب رشد و ارتقاء و کسب توفيقات اين دانشگاه شدند، برگزار خواهد شد. 


انتهاي پيام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۸:۳۴

31 Dec 2019