۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۲۴۸۵۳
به استقبال کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری؛

دیدار تعدادی از مسئولین ستاد کنگره شهدای استان با مقام معظم رهبری

با حضور تعدادی از مسئولین ستاد کنگره شهدای استان هدایایی از طرف مردم استان و نخستین کنگره شهدای استان به مقاو معظم رهبری اهدا شد .
دیدار تعدادی از مسئولین ستاد کنگره شهدای استان با مقام معظم رهبری
به گزارش جهانبین نیوز متن سخنان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
سپاس خداوند تبارک‌وتعالی را که به استان چهارمحال و بختیاری این توفیق را عطا کرد که در سال جاری بافاصله‌ای کوتاه دو نوبت توفیق دیدار و شنونده رهنمودهای حکیمانه ولی امر خود از نزدیک باشند، جمعی از این‌جانب خواستند که تشکر قلبی آن‌ها محضر شریف حضرت‌عالی ابلاغ شود چراکه انتظار چندین ساله آن‌ها در دیدار شهریور به حقیقت پیوست، رهنمودها و فرمایشات آن محفل تقریباً هرروز از سیمای استان فرازهایی پخش‌شده و مباهات مردم را در پی دارد، امروز نیز جمع قلیلی از مجموعه بزرگ اعضا ستاد برگزارکننده کنگره ۲۴۳۶ شهید استان جهت ارائه گزارش و بهره‌مند شدن از رهنمودهای حکیمانه ولی امر خود، به نمایندگی از خیل عظیم مردم استان شرفیاب محضر شده‌اند.

کنگره‌ای که از حدود سه سال قبل در دفتر این‌جانب کلید خورد و از آن موقع تاکنون کارهای عظیمی صورت گرفته و اکنون در آستانه اجرا هستیم استان یکپارچه حال و هوای جبهه‌ها و دفاع مقدس به خود گرفته که اگر اجازه فرمایید گزارش اجرائی آن توسط سردار محمد سلیمانی فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) استان و دبیر اجرایی کنگره تقدیم محضر شود.
این رویداد عظیم فرهنگی بناست چهارشنبه همین هفته نیمه مهرماه که سالروز سفر پر خیروبرکت حضرت‌عالی به استان در سال ۱۳۷۱ می‌باشد اجرایی شود تا هم خاطرات و آثار آن سفر و آن روز مرور شود و هم نورانیت دفاع مقدس و آثار و خاطرات هشت‌ساله، چراغ راه قرار گیرد.
این‌جانب در این فرصت بسیار کوتاه اجازه می‌خواهم سلام گرم و صمیمی مردم استان را تقدیم دارم، سلام مردمی که علیرغم سه زبان و علیرغم قومیت‌های مختلف اما یکدل و یک‌زبان، «ولایتمدارانه» با نظام و همراه مسئولین هستند مردمی که با حکومت‌های طاغوتی معمولاً سرسازش نداشتند و مبارزات آن‌ها با شاهان جبار زبان زد است؛ اما جمهوری اسلامی را چون جان شیرین در برگرفته و صیانت می‌کنند.
جمع بسیاری از آن‌ها در استقبال از حضرت امام (ره) شیفته و شیدا در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به تهران آمدند.
در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ جمعی تقریباً بزرگ جهت تبرّی از بختیار و بیعت مجدد با حضرت امام (ره) راهی تهران شدند و تنفر و انزجار خود را از بختیار اعلام نموده و با حضرت امام (ره) دیدار کردند. «که البته انتظار دارند این واقعه مهم هم در وقایع انقلاب ثبت و ضبط‌شده و یادآوری گردد»
در دوران دفاع مقدس علیرغم محرومیت‌های مادی قابل‌توجهی که داشته و دارند از هرگونه کمک مالی به رزمندگان و میادین نبرد دریغ نکردند از یک‌دانه تخم‌مرغ تا هر آنچه داشتند و می‌توانستند که داستان‌هایی شنیدنی در این زمینه سر زبان‌هاست.
جهت نشان دادن صلابت و مقاومت در دفاع مقدس طی یک حرکت نمادین کاروان پیاده از استان به جبهه‌های جنوب راه انداخته و با پای پیاده و عزمی راسخ مسیر پرفرازونشیب را طی کردند.
تیپ قمر بنی‌هاشم (ع) استان و نیروهای فعال و جهادی آن‌که در علمیات های چشمگیر شیر خروشان جبهه‌ها بودند فرزندان این استان سلحشورند.
همه اقشار در جبهه‌های نبرد حضوری فعال داشتند نشانه آن تقدیم ۷۵ شهید روحانی، ۵۶۵ شهید دانش‌آموز، ۷۲ شهید دانشجو، ۱۳۸ شهید معلم، ۱۵ شهید زن، ۲۱۴ شهید کارگر، ۷۴ شهید از اصناف، ۵۰ شهید از جامعه پزشکی، ۲۲ شهید از جامعه مهندسی و غیره می‌باشد، ۱۱ خانواده ۳ فرزندشان به شهادت رسیده، ۱۰۶ خانواده دو فرزندشان شهید شده است، ۴۸ خانواده هنوز اثری از شهدای خود نیافته‌اند، ۳۲ خانواده تنها پسری که داشتند تقدیم کرده‌اند و خانواده‌ای هم هست که فقط یک فرزند داشتند و آن را تقدیم نمودند. کوچک‌ترین شهید استان زیر ۱۲ سال و مسن‌ترین آن‌ها شصت‌وسه و نیم سال، عمر این جهانی‌شان بوده است.
استان از ترور هم بی‌نصیب نمانده، دو نماینده مجلس یک امام‌جمعه، یک فرماندار، یک معاون استاندار با سلاح کور ترور به جمع شهدا پیوستند.
جانبازان رشید استانمان ۷۰۵۹ نفرند و آزادگان سرفرازمان هم ۵۲۶ نفر می‌باشند.
استان از ظرفیت خوب فکری و فرهنگی و ایمانی برخوردار است که امید است تکلیف مداری و انجام‌وظیفه ما و مسئولین بتواند آن ظرفیت‌ها را به فعلیت تبدیل نماید، سمت‌وسوی کارهای فرهنگی ما در همین راستاست.
عرصه‌های تولید هم فراوان است که مسئولین در تلاش‌اند تا با اقتصاد مقاومتی و استان را به استانی مولّد تبدیل کردن، زندگی مردم را بهبود بخشند و البته این تلاش باید مضاعف شود.
در دو سفر حضرت‌عالی به استان دوران ریاست جمهوری و دوران پرافتخار زعامت و اولوالأمری‌تان به‌عنوان نمادین به دونقطه روستایی و محروم سر زدید تا راه بر محرومیت‌زدائی از روستاهای استان گشوده شود گام‌های خوبی برداشته‌شده اما همچنان با بسته شدن راه در ماه‌هایی از سال بر بعضی از روستاها مواجهیم که امیدواریم با اقدامات اخیری که در دست انجام است به‌زودی شاهد رفع این مشکل باشیم.

و به‌عنوان آخرین مطلب لازم میدانیم تشکر استان را از عنایت ویژه حضرت‌عالی در مساعدت همه‌جانبه و بالأخص جهت تکمیل مساجد نیمه‌تمام و بر زمین‌مانده استان ابراز دارم همان‌گونه که مستحضرید ۳۸ مسجد افتتاح و حدود شصت مسجد دیگر هم با عنایت اخیر حضرت‌عالی در دست اقدام قرارگرفته.
از تصدیع عذرخواهی می‌کنم والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۰:۳۰

31 Dec 2019