۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۳۱۰۵۳
مردم این بار هم از طرح دولت رضایت ندارند؛

سرنوشت طرح پرابهام تنظیم‌بازار دولت/قیمت کالاها بالا، کیفیت پایین

یک مقام دولتی گفت:طرح تنظیم‌بازار ایام محرم نمی‌تواند موفق باشد؛ چراکه قیمت این کالاها با نرخ بازار آزاد تفاوت چندانی ندارد؛ ولی در مقابل، کیفیت بسیار پایین است.
سرنوشت طرح پرابهام تنظیم‌بازار دولت/قیمت کالاها بالا، کیفیت پایین
به گزارش جهانبین نیوز؛ از حدود یک هفته قبل، توزیع کالاهای تنظیم بازاری در سراسر کشور آغاز شد. کالاهای مذکور شامل برنج، گوشت‌قرمز، شکر و مرغ است که قرار بود برای هیات‌ها، تکایا و همچنین مردم عادی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور توزیع شود.

در همین زمینه، مدیرتنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان تهران به خبرنگار مهر گفت: این کالاها هم برای هیات‌های مذهبی و هم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها برای مردم توزیع خواهد شد؛ ضمن اینکه عمده توزیع ما برای هیات‌های مذهبی است.

علی عابدی، با تشریح جزئیات قیمت این کالاها تصریح کرد: قیمت برنج برای عمده‌فروشی ۳۰۰۰تومان، خرده‌فروشی ۳۲۰۰ تومان، شکر عمده‌فروشی ۲۶۰۰ تومان، خرده‌فروشی ۲۸۰۰ تومان، مرغ منجمد عمده‌فروشی ۵۲۰۰ تومان، خرده‌فروشی ۵۵۰۰ تومان، گوشت قرمز منجمد عمده‌فروشی ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان است.

این قیمت‌ها در شرایطی برای کالاهای تنظیم‌بازاری اعمال شده که گزارشات میدانی خبرنگار مهر نشان می‌دهد طرح دولت برای تنظیم بازار ماه محرم چندان موفق نبوده و نتوانسته مردم را قانع کند.

در همین زمینه یکی از شهروندان به خبرنگار مهر گفت: برای دریافت این اقلام از فروشگاه‌ها باید حواله هیات داشته باشید و در غیر این‌صورت، نمی‌توانید کالایی دریافت کنید، در حال حاضر سازمان جهادکشاورزی تهران نیز مملو از افرادی است که برای دریافت حواله مراجعه می‌کنند.

همچنین یکی از مقامات دولتی در این راستا به خبرنگار مهر گفت: بنده فکر نمی‌کنم این طرح دولت، موفق باشد؛ چراکه قیمت این کالاها با قیمت‌های بازار تفاوت چندانی ندارد و مردم می‌توانند این کالاها را با همین کیفیت و قیمت از فروشگاه‌ها به شکل آزاد تهیه کنند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال برنجی که در این طرح به هیات‌ها عرضه می‌شود، کیفیت پایینی دارد؛ ضمن اینکه قیمت سایر اقلام نیز برای مصرف‌کنندگان خیلی پایین نیست.

اصل ماجرا چه بود؟


به گزارش مهر، طرح تنظیم‌بازار دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی از دوشنبه ۱۲ مهرماه به صورت رسمی در سراسر کشور آغاز شد. بر اساس اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، قرار بود این کالاها هم برای هیات‌های مذهبی و هم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها برای مردم توزیع شود؛ اما عمده توزیع ما برای هیات‌های مذهبی باشد.

دولت مقرر کرده بود که در قالب این طرح، ۴۵۰۰ تن برنج، ۷۰۰ تن شکر و ۴۰۰ تن مرغ سهمیه استان تهران برای تنظیم بازار توزیع شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۱:۳۱

31 Dec 2019