۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۱۷۱۰۳
استاندار چهارمحال و بختياري:

بيش از 50 درصد قنوات و چشمه هاي چهارمحال و بختياري خشک شده است

بارندگي ها نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته و بيش از ۵۰ درصد قنوات و چشمه هاي استان خشک شده است.
بيش از 50 درصد قنوات و چشمه هاي چهارمحال و بختياري خشک شده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار بام ايران خبر قاسم سليماني در همايش ملي آب هاي معدني در شهرکرد با اشاره به وضعيت مراکز اقتصادي و توليدي گفت: تنها ۱۰ درصد اين مراکز فعال و ۲۵ درصد تعطيل و ۶۵ درصد با ظرفيت کم و نيمه تعطيل فعاليت مي کنند.

سليماني افزود: در سفر رئیس جمهور به استان امتيازات خوبي براي جذب سرمايه گذاري در استان صورت گرفت و با ۱۱۰ سرمايه گذار داخلي و خارجي رايزني هايي صورت گرفته است.

وي بيان داشت: جنگ فعلي جوامع بر سر آب است و مشکلاتي نظير خشکسالي، کاهش آبهاي سطحي و زير زميني معضلاتي را براي تامين آب شرب و صنعت ايجاد کرده است.

سليماني تصريح کرد: در استان ما ۲۴ الي ۲۵ درصد کاهش بارندگي نسبت به دهه هاي گذشته و ۱۷ درصد کاهش بارندگي نسبت به سال گذشته صورت گرفته است و بيش از ۵۰ درصد قنوات و چشمه هاي استان خشک شده است.

وي با بيان اينکه ۹۵ درصد آب شرب و صنعت استان از منابع آب هاي زيرزميني تامين مي شود بيان داشت: ۳۰ درصد کشاورزي ما از آب هاي جاري است و ۲۰۰ شهر و روستاي ما با تانکر آب رساني مي شود و اين مشکلات استفاده بهينه از ظرفيتها را دو چندان مي کند.

استاندار استان با اشاره به افزايش سرانه مصرف آب معدني از ۳/۷ ليتر در دهه ۷۰ به ۳۷ ليتر در دهه ۹۰ بر لزوم حمايت از سرمايه گذاري از اين صنعت در جهت ايجاد تحول در حوزه اشتغال و صادرات و ارزآوري تاکيد کرد.

سليماني اظهار داشت: توليدات آب و شهرک هاي آب معدني ۴۶۰ ميليون متر مکعب بوده است و شهرک دوم آب معدني کوهرنگ نيز در دست احداث است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۲:۵۸

11 Jan 2020