۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۳۳۷۵۴
مديرعامل سازمان رفاهي و تفريحي شهرداري شهرکرد خبر داد

برگزاری جشنواره هفت سين و سبزه‌هاي نوروزي «استقبال از بهار ۹۶»

مديرعامل سازمان رفاهي و تفريحي شهرداري شهرکرد گفت: جشنواره هفت سين و سبزه‌هاي نوروزي با عنوان «استقبال از بهار ۹۶» با هدف حفظ و احياي سنت‌هاي بومي و ايجاد شور و نشاط اجتماعي بين شهروندان در راستاي ترويج فرهنگ اسلامي برگزار شد.
برگزاری جشنواره هفت سين و سبزه‌هاي نوروزي «استقبال از بهار ۹۶»
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ در آستانه عيد نوروز، پنجمين دوره جشنواره هفت سين و سبزه‌هاي نوروزي با عنوان «استقبال از بهار ۹۶» از سوي سازمان رفاهي تفريحي شهرداري شهرکرد در فرهنگسراي اين شهر برگزار شد.

در اين جشنواره از ۱۱ سفره هفت سين، ۱۱ سبزه و ۲۰ تخم مرغ رنگي به عنوان آثار برگزيده تقدير شد.

رنگ آميزي تخم مرغ‌هاي رنگي بزرگ از برنامه‌هاي جانبي اين جشنواره بود.

محمدرضا اميدي مديرعامل سازمان رفاهي و تفريحي شهرداري شهرکرد گفت: اين جشنواره با هدف حفظ و احياي سنت‌هاي بومي و ايجاد شور و نشاط اجتماعي بين شهروندان در راستاي ترويج فرهنگ اسلامي برپا شد.

وي افزود: در مدت فراخوان اين جشنواره از اول تا ۱۵ اسفندماه جاري، در مجموع ۳۰۰ اثر شامل سبزه، سفره هفت سين و تخم مرغ رنگي به اين جشنواره ارسال شد.

اميدي اضافه کرد: در بخش چينش سفره هفت سين با محوريت سفره‌هاي سنتي و مدرن و ابداع طرح‌هاي سفره هفت سين و همچنين در بخش سبزه آرايي، توجه ويژه به آداب و رسوم بومي و محلي مد نظر بود.

وي ادامه داد: تهيه تخم مرغ‌هاي رنگ آميزي شده هم به عنوان قسمت ويژه اين جشنواره براي در رده سني ۵ تا ۱۲ سال اجرا شد.

اميدي گفت: توجه به سادگي، زيبايي جلوه‌هاي هنري و توجه به آداب و رسوم محلي ملاک انتخاب آثار برتر جشنواره بود تا شهروندان هزينه‌هاي زيادي جهت ساخت آثار خود متحمل نشوند.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۳۷:۱۸

30 Dec 2019