۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۲۹۹۸۴

همه دوران اسارت، سرشار از خاطرات و سند افتخار دوران دفاع مقدس است

همه دوران اسارت و لحظه لحظه آن، سرشار از خاطرات و هر کدام سند افتخار دوران دفاع مقدس است. حال که اين اسوه‌هاي صبر و استقامت در ميان ما هستند، سخن گفتن از انسان‌هايي که شخصيتي با ابعاد گسترده‌ و متنوعي دارند، مشکل است.
همه دوران اسارت، سرشار از خاطرات و سند افتخار دوران دفاع مقدس است
اگر روزي اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آنها برسانيد و بگوييد خميني در فکرتان بود
"امام خميني(ره)"

به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از اساتيد برتر، روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹، ميهن اسلامي شاهد حضور عزيزاني بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌هاي مخوف رژيم بعثي صدام، قدم به خاک پاک ميهن اسلامي خود مي‌گذاشتند. اين روز يکي از خاطره‌انگيز‌ترين روزهاي تاريخ انقلاب اسلامي است که شاهد حضور و آزادي مرداني بود که در راه عهد و پيماني که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزيدند و آنها توانستند در سال‌هاي زجر و شکنجه، با وجود درد و بيماري جسمي، روح و روان خود را حفظ کنند و تقوا و مردانگي خود را مضاعف نمايند تا در بازگشت به ايران اسلامي در صحنه‌هاي مختلف اجتماعي، سرمشق و نمونه‌اي براي صلابت و استقامت مردان و زنان ايران اسلامي باشند.

سيم‌هاي خاردار، ميدان‌هاي مين و ارتفاعات صعب‌العبور در بانه و مريوان، درياچه نمک، خرمشهر، آبادان، شلمچه، نفت شهر، جزاير مجنون، سه راه جفير، نهر جاسم، سوسنگرد، دهلاويه، بستان، تنگه چزابه، مهران، دهلران و هويزه واژه‌هاي آشنايي هستند که زماني بهترين و خالص‌ترين انسان‌ها با آنها زندگي مي‌کردند....

آنها که فارغ از دنيا در جبهه‌هاي جنوب و غرب، در سنگرها، آرپي‌چي به دست و بي‌سيم بر دوش بر روي سيم‌هاي خاردار و ميدان‌هاي مين لغزيدند، شهادت آرزويشان بود، جانبازي را مي‌آموختند و طعم تلخ اسارت را تجربه کردند. با ايمان راسخ خود در برابر همه فشارها و شکنجه‌هاي جسمي و روحي دشمن پايداري کرده و روابط اجتماعي در اردوگاه را بر پايه اخلاق بنا نهاده و از آزار مزدوران بعثي، هراسي به دل راه ندادند.

آزادگان در طول جنگ تحميلي عراق عليه ايران، پيام آوران انقلاب بودندو غريبانه و مظلومانه در ميان کينه‌توزي دشمنان و تلخ‌کامي دوران اسارت، صداي آزادي و استقلال وطن را سر دادند و در راه استقرار و تداوم نظام جمهوري اسلامي ايران تا پاي جان ايستادند. اين غيورمردان همان طور که در عرصه ميدان جنگ دليرانه از کيان خود دفاع کردند، در هنگامه اسارت نيز صبورانه مقاومت ورزيدند. آنچه در اردوگاه‌هاي رژيم بعث عراق بر اسيران سرفراز ايران گذشت و صبر و استقامت مظلومانه که مبتني‌بر آموزه‌هاي اسلامي بود، جلوه عظيمي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در تثبيت ارزش‌هاي متعالي ديني و ملي در ميان جوانان است و نمادي از درک و شعور ملتي بپاخاسته در برابر تجاوز و استکبار.

همه دوران اسارت و لحظه لحظه آن، سرشار از خاطرات و هر کدام سند افتخار دوران دفاع مقدس است. حال که اين اسوه‌هاي صبر و استقامت در ميان ما هستند، سخن گفتن از انسان‌هايي که شخصيتي با ابعاد گسترده‌ و متنوعي دارند، مشکل است. به ويژه افرادي که بر اثر اخلاص در نيت و عمل، بخش پنهان زندگي‌شان بسيار گسترده‌تر از ظاهر آن است. مرحوم "علي اکبر ابوترابي فرد" از خيل اين بزرگواران است که نام وي براي آزادگان معناي خاصي دارد…

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۱۰:۴۸

27 Jan 2020