۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۱۲۱۴
مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد:

۵۳ روز، پدیده گرد و غبار چهارمحال و بختیاری را درگیر کرد/چهارمحال و بختیاری محلی امن برای مهاجرت پرندگان

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تا کنون ۵۳ روز پدیده گرد و غبار چهار محال و بختیاری را درگیر کرد این در حالی است که در طول سال گذشته ۵ روز پدیده گرد و غبار در این استان مشاهده شده است.
۵۳ روز، پدیده گرد و غبار چهارمحال و بختیاری را درگیر کرد/چهارمحال و بختیاری محلی امن برای مهاجرت پرندگان
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۲۹ دی ماه روز هوای پاک گفت: ۲۹ دی ماه را از آن جهت روز هوای پاک نامیده اند که تلنگری برای آحاد جامعه و راهکاری برای کاهش آلودگی باشد و این راه کار باید دست به دست همه برسد.

وی با اشاره به اینکه منابع گرد و غبار را اگر بخواهیم دسته بندی کنیم به سه دسته تقسیم می شود بیان داشت: گرد و غباری که از استان های همجوار وارد استان می شود، گرد و غبار های محلی ، گرد و غباری که از کشورهای همسایه ما را درگیر می کند.

احمدی با بیان اینکه طی مطالعه ای که اداره کل با همکاری دانشگاه شهرکرد داشته است ۳ کانون گرد و غبار در این استان مشاهده شده است اذعان داشت: شهرکرد، بروجن، خانمیرزا سه کانون مستعد گرد و غبار در این استان هستند.

وی با اذعان بر اینکه احیاء اکوسیستم های آسیب دیده در دستور کار ما قرار گرفته است بیان داشت: خوشبختانه ما توانسته ایم تالاب گندمان را احیاء کنیم و مشکل تولید گرد و غبار در این استان را نداشته باشیم.

احمدی افزایش سرانه فضای سبز در شهر هاو روستاها را اقدامی مناسب دانست و گفت: افزایش کمربند سبز در این استان نیز در دستور کار ما بوده است.

وی یادآور شد: استان چهارمحال و بختیاری با همکاری مرکز تحقیقات، منابع طبیعی و محیط زیست جزء استان های پیشرو در منابع آب بوده است چنانچه که در بح کشاورزی تبدیل الگوی کشت و آبیاری تحت فشار در مزارع و باغ های ما در جهت صرفه جویی در مصرف آب بوده است.

احمدی خاطر نشان کرد: یکی از مباحی که می توان در استان به آن اشاره کرد بح پسماند زباله هاست که بشدت پیگیر آن هستیم و امسال بیش از ۴۰ درصد پایش را نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی به برنامه های مهم آموزش و فرهنگ سازی در محیط زیست نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه آموزشی برای مدیران و معلمان آموزش و پرورش داشته ایم که این بسیار حساس است و اگر بتوانیم آموزش حفظ از محیط زیست را از مهدکودک شروع کنیم بسیار مور خواهد بود.

احمدی اظهار کرد: در تاریخ ۲۳ مردادماه ۹۶ تصویب قانون هوای پاک در سطح ملی اتفاق افتاد که این قانون بسیاری از خلاء ها رفع کرد تا استانمان بتواند در مسیری حرکت کند که در زمینه هوای پاک حرفی برای گفتن داشته باشد.

استان چهارمحال و بختیاری استانی پاک در بحث آلودگی هوا

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری میانگین آلودگی هوا را اینگونه اعلام کرد: اگر زیر ۵۰ باشد هواپاک، ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس و بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم است و بالای ۳۰۰ خطرناک بوده که خوشبختانه در استان ما میزان گرد و غبار بسیار جزئی بوده و به مرحله خطر نرسیده ایم و می توان گفت استان ما کماکان یک استان پاک بوده است

احمدی با اشاره به اینکه امسال این استان رکورد مهاجرت پرندگان را داشته است تصریح کرد: در طول سال جاری تا کنون ۲۶ گونه پرنده در استان شناسایی شده است چراکه این استان محل امنی برای لانه گزینی پرندگان است .

لازم به ذکر است ؛ محیط زیست چهارمحال و بختیاری تا کنون توانسته است اکثر شاخص های ملی را کسب کند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۳۳:۴۴

27 Dec 2019