۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۲۱۲۳۴
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي چهارمحال و بختیاری:

ارزش صنعت بسته بندی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر، از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان گفت: بررسی آمارهای موجود در صنعت بسته بندی و مقایسه آن با کشورهای دیگر نشان می دهد که سهم ایران در صنعت جهانی بسته بندی بسیار ناچیز است.
ارزش صنعت بسته بندی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر، از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست
به گزارش جهانبین نیوز مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان در حاشیه جشنواره نخستین جشنواره برترین های صنعت بسته بندی کشور گفت: ارزش صنعت بسته بندی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر ، از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست و بررسی آمارهای موجود در صنعت بسته بندی و مقایسه آن با کشورهای دیگر نشان می دهد که سهم ایران در صنعت جهانی بسته بندی بسیار ناچیز است.

رضا گنجی گفت: پائین بودن جایگاه ایران در صنعت بسته بندی و نبود چشم انداز روشنی از رشد این صنعت می تواند تبعات منفی برای اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد.

وی افزود: صنعت بسته بندی به عنوان توانمندساز بخش های اقتصادی عمل می کندو ضعف در این صنعت می تواند آسیب های جدی به سایر بخش های اقتصادی وارد سازد.

گنجی بیان کرد: این ضعف در نهایت باعث ضعف شرکت های ایرانی در بازارهای صادراتی و بازارهای داخلی شده و مزیت رقابتی چندانی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اينكه سازمان جهانی بسته بندی با هدف تقویت و توسعه فن آوری، علمی، فنی و مهندسی در این بخش و دسترسی آسان مصرف کننده به کالا تاسیس شده و نقش موثری در توسعه تجارت بسته بندی و ترغیب و ایجاد انگیزه در تولیدکننده برای تحقیقات بیشتر دارد.

گنجی افزود: ارتباط با سازمانهای جهانی می تواند زمینه حضور کالای ایرانی در بازارهای جهانی را بیشتر و اعتماد مصرف کننده خارجی را جلب كند.

گفتنی است در جشنواره برترین های صنعت بسته بندی کشور که تا ۱۹ اسفند در محل مصلی جنوبی امام خمینی (ره)، با حضور حدود ۲۷۰ شرکت از ۳۱ استان و ۷۰ شرکت در بخش های تجاری و بیش از ۲۰۰ شرکت در حوزه عرضه بسته بندی محصول و کالا به صورت مستقیم در حال برگزاری است که از استان چهارمحال و بختیاری شرکت خوشه صنعتی پدیده بلداجی و شرکت عطر آرام جنوب در بخش B۲C و بیش از ۵۰ محصول واحدهای صنعتی استان در بخش B۲B در غرفه شرکت شهرکهای صنعتی استان به معرض نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۲:۵۷

29 Feb 2020