۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۳۷۸۵۹

تلگرام قوانین خودش را زیر پا گذاشت +مستندات

پس از مسدود کردن کانال آمدنیوز ظرف چند روز گذشته، تلگرام با وجود ادعایش مبنی بر پایبندی به قوانین، قانون خود را زیر پا گذاشت.
تلگرام قوانین خودش را زیر پا گذاشت +مستندات
به گزارش جهانبین نیوز؛ در روزهای گذشته پس از نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع توسط کانال تلگرامی آمد نیوز و اشاعه خشونت به وسیله این کانال معاند نظام و با توجه به آموزش ساخت بمب دستی و خط‌دهی جهت حمله به صدا و سیما و ماموران انتظامی، آذری جهرمی وزیر ارتباطات با انتشار توییتی خطاب به مدیر تلگرام پاول دوروف نوشت:

"یک کانال تلگرامی عملا مردم را دعوت به ایجاد ناامنی و استفاده از بمب دستی و اسلحه می کند. زمان توقف #خشونت_پراکنی نیست؟"


پس از این پیام وزیر ارتباطات، دوروف از بررسی محتوای این کانال خبر داد و پس از مدتی با انتشار پیام زیر مسدود شدن این کانال را اعلام کرد و نوشت:

"کانال تلگرامی آمدنیوز از دنبال‌کنندگانش تقاضای استفاده از بمب‌های دستی (کوکتل مولوتوف) علیه پلیس کرده بود که به دلیل نقض سیاست 'ممنوعیت درخواست برای خشونت' ما تعلیق شد. مراقب باشید. اصولی وجود دارند که نباید از آن‌ها تخطی شود."


پس از مسدود شدن آمد نیوز، این کانال با نام دیگری به کار خود ادامه داد و همچنان مشغول به نشر اکاذیب و اشاعه خشونت بود. دوروف پس از مدت کوتاهی با انتشار پیامی عجیب و قابل تامل از عذرخواهی مدیران آمد نیوز برای شکستن قوانین تلگرام خبر داد و نوشت:

"مدیران کانال قول دادند که دیگر خشونت را ترویج نکنند و توانستند ۸۰۰ هزار نفر از اعضای خود را در کانال صلح آمیز(!) جدید خود جمع آوری کنند. ما از این بابت خوشحال هستیم."


به نظر می رسد مدیر تلگرام نیز از نشر اکاذیب و خط‌دهی به اغتشاش‌گران همانند آمریکا و برخی دولت‌های غربی عربی کاملا راضی و خوشحال است. در این جا با توجه به تاکید مکرر دوروف مبنی بر رعایت قانون تلگرام و اهمیتی که او در ظاهر برای این موضوع قائل است چند سوال به وجود می آید:

زمانی که آمد نیوز در قالب کانال جدید همچنان به اشاعه خشونت ادامه می دهد، آیا روا نیست به جای فضا دادن و مسامحه با کانال خشونت‌پراکن، آن را مسدود کند؟ آیا معیارهای دوروف درباره پیام‌های اشاعه خشونت دوگانه است؟

آیا پیامی مانند پیام زیر که اغتشاش‌گران را به حمله به حوزه بسیج و مسلح شدن دعوت می کند، مصداق عینی خشونت و اشاعه آن نیست؟


آیا اگر یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش به دوروف پیام می داد و قول می داد دیگر پیام های خشونت آمیز نگذارد، مدیر تلگرام کانال او را بازمی‌گرداند و از عذرخواهی او ابراز خوشحالی می‌کرد؟

زمانی که سرعت دوروف در اجازه دادن به این کانال برای انتقال اعضا را می بینیم و با توجه به شواهد و قرائن به نظر می رسد تلگرام نیز با آمریکا و اسرائیل همراهی می‌کند تا آتش اغتشاش پیاده نظامشان خاموش نشود و با تخریب اموال عمومی و آشوب، امنیت مردم ایران خدشه دار شود.

فیلترینگ موقتی تلگرام یکی از راه های کاهش ارتباط بین اغتشاشگران معاند بود، اما پس از این اقدام دوروف در اجازه انتقال اعضای آمد نیوز به کانال جدید، به نظر می رسد باید تصمیم اساسی‌تری در مورد این پیام‌رسان اتخاذ شود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۲:۳۹

27 Dec 2019