۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۲۳۸۰۹
رئيس ستاد اقامه نماز کشور در سفر به شهرکرد:

ديوار فضاي مجازي بايد پر از مصاديق قرآني و اسلامي باشد/لزوم پايه گذاري طنز حلال در فضاي مجازي

مسلمانان بايد آنچنان عرضه به خرج دهند که ديوار مجازي کشور را مملو از مصاديق مذهبي و اسلامي کنند تا جايي براي موارد مستهجن و سکس وجود نداشته باشد.
ديوار فضاي مجازي بايد پر از مصاديق قرآني و اسلامي باشد/لزوم پايه گذاري طنز حلال در فضاي مجازي
 به گزارش خبرنگار بام ايران خبر، حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي صبح امروز در اختتاميه چهارمين جشنواره وبلاگ نويسي نماز که در تالار اجتماعات فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختياري برگزار شد، نقش فضاي مجازي را به لحاظ کم هزينه بودن، سرعت، قابليت فراديني، دسترسي همگاني و تنوع داشتن، بسيار طلايي و پر اهميت عنوان کرد و گفت:مسلمانان بايد آنچنان عرضه به خرج دهند که ديوار مجازي کشور را مملو از مصاديق مذهبي و اسلامي کنند تا جايي براي موارد مستهجن و سکس وجود نداشته باشد.

قرائتي افزود: ظرفيت هاي عظيمي در قرآن کريم نهفته است که اين ظرفيت ها را مي توان در فضاي مجازي گسترش داد تا از اين پرتو تبليغ نهايي و اساسي براي اسلام وجود آيد.

وي بيان داشت: در قرآن کريم بيش از 70 آيه مستقيم و غيرمستقيم به فضاي مجازي اشاره شده است، از اين رو با استناد به استعداد هاي عظيم انساني، هنوز کارکردهاي ارتباط بشر با فضاي پيرامون بر اساس آنچه در قرآن آمده، نهفته است.

وي با اشاره به سوره قريش گفت: در آيات آغازين اين سوره به طور غيرمستقيم به هجرت از فصول گرما به مکان هاي خنک و برعکس اشاره شده است اين در حالي است که حوزه هاي علميه ما نبايد در فصول گرم سال تعطيل باشند بلکه دروس آن ها در شهرهاي خنک ادامه يابد.

رئيس ستاد اقامه نماز کشور  اظهار داشت: تلويزيون و فضاي سايبري بايد بستر طنز حلال باشد و نبايد اين فضا را نا اهلان اداره کنند، به فرموده قرآن ، شياطين در فکر بدست گرفتن تصميمات و فعاليت هاي انسان ها هستند و بدنبال آن زلزله در عقايد فراهم مي آيد.


وي در تشريح اهداف مجازي هم گفت: دشمنان بدنبال تحقق چهارهدف عمده در فضاهاي حقيقي و مجازي براي مسلمانان هستند، در غفلت ماندن مردم، به دردسر افتادن، استفاده از هنرهاي منفي در فعاليت هاي بشر و سازش به هر نحو از جمله اين اهداف دشمنان است.

محسن قرائتي با اظهار رضايت از برگزاري مسابقه وبلاگ نويس در استان، عنوان داشت: بايد براي همه مصاديق اسلام و اعتقادات قرآني همچون نماز، روزه، جهاد، امر به معروف و نهي از منکر و پرهيز از منکرات در فضاي مجازي، سايت ها و وبلاگ ها کمر همت بست تا پايه هاي ايماني در اين فضا مستحکم گردد.


انتهاي پيام1020ج /510ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۹:۱۲

28 Dec 2019