۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۲۳۵۳۹

مهمترين وظيفه فرماندهان جنگ نرم، شناسايي نيازهاي واقعي کشور است

در جنگ هشت ساله فهميدند که دانشگاهها همان جبهه است ما هم در درجه اول بايد بايد بفهميم که جبهه مان دانشگاه است آن وقت که خود را وسط خيمه فرماندهي ديديم مي توانيم تصميم بگيريم و نيازها را بسنجيم.
مهمترين وظيفه فرماندهان جنگ نرم، شناسايي نيازهاي واقعي کشور است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، الهام رفيعي فعال دانشجويي در يادداشتي نوشت:

از مدت ها قبل مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در سخنراني ها و فرمايشاتشان مکررا مسئله جنگ نرم را مطرح مي کنند و مدام اين نکته را يادآوري مي کنند. نکته اولي که مهم است مد نظر قرار بگيرد اين است که فرمايشات رهبري چگونه بايد باشد؟

آيا صرفا نصيحتي است و اگر انجام بشود خوب است و اگر انجام نشود اشکال چنداني ايجاد نمي کند يا اينکه فراتر از اين مساله و جنبه تکليفي دارد و فرمايشات در کنار هم نقشه راهي است براي راهي که پيش رو داريم و با همين نقشه هست که مي توانيم به هدف تعريف شده انقلاب برسيم.

نکته ديگري که مهم است اين است که جنگ امروزه جنگ نرم امروز در چه زمينه هايي است با کمي دقت در فرمايشات آقا و نگاهي اجمالي به وضعيت ايران منطقه و جهان مي توانيم به همين نکته برسيم که جنگ امروز در کشور ما که اتفاقا نسل جوان را بيشتر درگير است يکي بحث فرهنگي است و يکي بحث علمي اين دو جبهه خطوط مقدم جنگ امروز ما هستند و در اين جبهه به فرمايش آقا جوانان دانشجويان افسران جنگ نرم هستند و اساتيد فرماندهان جنگ نرم .

يک فرمانده وظيفه اش در ميدان نبرد چيست؟ يک افسر وظيفه اش چيست؟ يک افسر و يک فرمانده بايد بتوانند شرايط را تحليل کنند و مطابق با شرايط بهترين تصميم را اتخاذ کنند.

ببيند دشمن از چه جنبه قويتر است و از چه جنبه اي ضعف دارد، خودش کدام خاکريزش محکم تر است و در کدام نقطه ضعف دارد و از استحکامات و نقاط کوشش استفاده کند و براي بهبود نقاط ضعفش چاره انديشي کند.

يکي از راه حل هايي که رهبري در اين زمينه دارند اين است که ببنييم کدام رشته ها مي توانيم پيشرفت کنيم، کجاها مي توانيم شکوفا شويم همان ها را تقويت کنيم در کل اينکه کارهاي مان مطابق با نياز هايمان باشد به طوري که منابع به هدر نرود .

وظيفه فرماندهان و افسران اين است که اين ها را بشناسند، درست تحليل کنند و مشخص کنند نياز امروز ما چيست؟ چه طور مي شود به اين نياز ها دست پيدا کرد؟ چه جوري مي شود به استفاده علمي و فرهنگي رسيد؟ يک وقت مي گوييم حالا فلان تحقيق انجام بشود؟ فلان کنگره برگزار بشود بينيم نتيجه اش چه مي شود، اين درست نيست چون نتيجه اش اين مي شود که هزاران تحقيق، پايان نامه و مقاله با کلي صرف بودجه و نيروي انساني و وقت انجام مي شود، اما در نهايت بلا استفاده مي ماند و گرد مي خورد و سودي براي کشور ندارد.

صدها کنفرانس، کنگره و نشست برگزار مي شود و نتيجه چنداني نمي دهد وظيفه ما اين است که در درجه اول نيازها را شناسايي کنيم و هدف را مشخص کنيم تا آن وقت بگوييم براي تحقق اين هدف و براي رفع اين نياز مثلا بايد تحقيقي نجام بشود يا نشست علمي برگزار شود يا کارهاي ديگر.

در جنگ هشت ساله فهميدند که دانشگاهها همان جبهه است ما هم در درجه اول بايد بايد بفهميم که جبهه مان دانشگاه است آن وقت که خود را وسط خيمه فرماندهي ديديم مي توانيم تصميم بگيريم نياز ها را بسنجيم نقاط قوت و ضعف مان را ببينيم راه را مشخص کنيم و حرکت کنيم تا انشاء الله به هدف مورد نظر برسيم.

انتهاي پيام1020ج /۵۶۰ م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۰۱:۳۶

29 Dec 2019