۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۳۰۰۰۹

معرفي برترين هاي ششمين جشنواره کتابخواني رضوي در شهرکرد

برترين هاي ششمين جشنواره کتابخواني رضوي همزمان با ميلاد با سعادت امام رضا (ع) در شهرکرد معرفي شدند.
معرفي برترين هاي ششمين جشنواره کتابخواني رضوي در شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، اختتاميه ششمين جشنواره کتابخواني رضوي همزمان با ميلاد با سعادت امام مهرباني آقا علي بن موسي الرضا(ع) با حضور خادمان حرم رضوي، در محل سالن مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرکرد برگزار و برگزيدگان جشنواره در سه رده سني کودکان ، نوجوانان، بزرگسالان و کتابداران منتخب استان معرفي و تجليل شدند.

رمضانعلي محسني، مدير کل مشارکتها و شهرداريهاي نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور روز يکشنبه در آيين اختتاميه استاني اين جشنواره در چهار محال و بختياري ضمن تشکر از تلاشهاي صورت گرفته در خصوص برگزاري شايسته اين جشنواره در استانها، به آمار تعداد شرکت کنندگان در سطح کشور اشاره کرد و افزود: جشنواره فرهنگي هنري امام رضا (ع) سال‌ها است در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود و يکي از شاخه‌هاي آن جشنواره کتاب‌خواني رضوي است که پنج سال گذشته در سطح استاني برگزار مي شد و از بهمن‌ماه سال گذشته برگزاري جشنواره کتاب‌خواني رضوي به نهاد کتابخانه‌هاي عمومي واگذار شد.

وي به برگزاري آيين اختتاميه کشوري اين جشنواره و تجليل از برگزيدگان اشاره و تأکيد کرد: جشنواره ششم چندين ويژگي نسبت به سالهاي قبل داشت که آن را نسبت به گذشته متمايز کرده است، يکي از اين ويژگي‌ها معرفي تنها يک کتاب در سال‌هاي گذشته بود که اين امر امسال تغيير کرده و سه کتاب در رده‌هاي سني کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در نظر گرفته شد.

محسني با بيان اينکه از ديگر شاخصه‌هاي امسال جشنواره کتاب‌خواني رضوي امکان شرکت خانوادگي، برگزاري جشنواره در همه استان‌ها و امکان شرکت فارسي‌زبانان خارج از کشور در آن بوده است افزود: در اين دوره جمعاً 235 هزار و 382 نفر شرکت کردند که از اين تعداد در بخش مکتوب تعداد 142 هزار و 741 نفر و در بخش آنلاين 92 هزار و 641 نفر شرکت کردند.

وي يکي از کارکردهاي نهاد کتابخانه‌هاي عمومي در سراسر کشور را معرفي سيره و زندگي ائمه و بزرگان دين عنوان و تأکيد کرد: اميد است با حضور مردمي در جشنواره‌هاي آينده بتوانيم موفق‌تر عمل کنيم چراکه حضور مردم مي‌تواند تضمين‌کننده اجراي صحيح اين‌گونه جشنواره‌ها باشد.

در ادامه سيامک سليماني، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع نيروي انساني نيز ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در سطح استان در خصوص برگزاري اين جشنواره بيان داشت: هر گاه کتابخواني در جامعه اي کم رنگ شود به تدريج آن جامعه رو به رکود فرهنگي و سستي پيش مي رود.






 معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع نيروي انساني استاندار چهارمحال و بختياري افزود: براي کتاب و جايگاه تقدس همين بس که 319 بار از کتاب و کتابت در قرآن نام برده شده است و بايد فرهنگ کتابخواني را گسترش دهيم و آن را به نسل هاي بعدي منتقل کنيم.

وي مهمترين راه ترويج کتابخواني را مردمي کردن آن عنوان کرد و بيان کرد:  مهمترين محورهايي که در راستاي تحقق اين امر به شمار مي‌رود حمايت از نويسندگان، ناشران، اهل قلم و استفاده از توان فکري جامعه است.

 سليماني ادامه داد: آموزش عمومي و مردمي در جهت بالا بردن سطح فرهنگ جامعه در راستاي کتاب و کتابخواني بايد مورد توجه قرار بگيرد.

مديرکل کتابخانه هاي عمومي چهارمحال و بختياري نيز در آيين اختتاميه اين جشنواره گفت: ششمين جشنواره کتابخواني رضوي پس از پنج سال برگزاري به استان ها واگذار و فراخوان جشنواره از خردادماه آغاز شد که در سطح استان 5 هزار و 448 نفر در اين جشنواره شرکت داشتند که از مجموع اين آثار 4 هزار و 41 نفر در بخش مکتوب، هزار و 407 نفر نيز در بخش آنلاين و کليه کتابدار استان شرکت کردند.

به گفته وي شرکت کنندگان در اين جشنواره با مطالعه سه کتاب علي ابن موسي الرضا (ع)، اعترافات غلامان و دوست مهربان کبوترها در اين مسابقه کتابخواني شرکت کردند.

خليل مقدم افزود: در آيين اختتاميه اين جشنواره 22 نفر در بخش انفرادي، چهار خانواده در بخش خانوادگي و هشت کتابدار نيز از مجموع کتابداران به عنوان منتخب معرفي و تجليل شدند.

وي گفت: از شرکت کنندگان استان 'طاها رفيعي' به عنوان برگزيده کشوري در بخش نقاشي از کتاب 'دوست مهربان کبوترها' در رده سني کودکان استان تجليل شد.

انتهاي پيام1022ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۲:۱۶

26 Dec 2019