۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۳۴۱۵۹
فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری:

تهديدات فرهنگي استکبار جهاني امروز در قالب شبکه هاي اجتماعي وارد شده است/جوانان مراقب اين تهديدات باشند

نمونه بارز تهديدات فرهنگي استکبار جهاني امروز در قالب شبکه هاي اجتماعي وارد شده است حتي وارد خصوصي ترين حريم هاي زندگي شده و تمام ابعاد زندگي فردي و اجتماعي را تحت الشعاع خود قرار داده است
تهديدات فرهنگي استکبار جهاني امروز در قالب شبکه هاي اجتماعي وارد شده است/جوانان مراقب اين تهديدات باشند
به گزارش جهانبین نیوز، به نقل از زنگ خبر؛ سردار علي محمد اکبري فرمانده سپاه حضرت قمربني هاشم عليه السلام چهارمحال و بختیاری در حاشيه نشست صميمي با فرماندهان پايگاه هاي مقاومت شهرستان بن بزرگترين تهديد و توطئه دشمنان را، تهديدات فرهنگي عنوان و تصريح کرد: نمونه بارز تهديدات فرهنگي استکبار جهاني امروز در قالب شبکه هاي اجتماعي وارد شده است و حتي وارد خصوصي ترين حريم هاي زندگي شده و تمام ابعاد زندگي فردي و اجتماعي را تحت الشعاع خود قرار داده است.

وي با اشاره به ماهواره، فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي، گفت: اين امکانات هم نقاط مثبت دارد و هم نقاط منفي، در بسياري از موارد اين امکانات براي مردم فرصت هستند اما در مواقعي ديگر به عنوان تهديدات خطرناکي براي فرهنگ جامعه محسوب مي‌شوند.

وي ادامه داد: بايد اين را هم باور داشته باشيم که امروز درگير نفوذ و جنگ نرم و ورود دشمن به فرهنگ مان هستيم و امروز در اين حيطه شاهد تلفات و کشته هاي بسياري هستيم.

سردار اکبري با بيان اينکه دشمن با هدف استحاله فرهنگي، اعتقادي و سياسي برنامه‌هاي مختلفي را از طريق فضاي مجازي اجرا مي‌کند، افزود: بايد اطلاع و دانش عمومي درباره آسيب‌هاي اين فضا افزايش يابد تا با استفاده مناسب از مزاياي آن، از اين آسيب‌ها در امان باشند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: خطر نفوذ را باور کنيم، نگوييم خيال است و دشمن از براندازي عبور کرده است.

وي با تاکيد بر اينکه بايد باور کنيم دشمن درصدد سقوط انقلاب است و چون با باقي راه‌ها به شکست رسيده است با راه جنگ نرم که ستون فقرات آن نفوذ است به مقابله پرداخته است، تصريح کرد: راه‌هاي مقابله با نفوذ دشمن در سه حوزه فرهنگي، سياسي و اقتصادي بايد تبيين گردد.

سردار اکبري افزود: مقام معظم رهبري مي فرمايند؛ عزيزان من! امروز ملّت ما و کشور ما دشمناني دارد؛ دشمناني که سعي مي کنند از هر راهي براي نفوذ در کشور و تسلّط بر اين کشور استفاده کنند؛ تسلّط اقتصادي، تسلّط سياسي، تسلّط فرهنگي يکي از راه‌هايي که آنها در پيش مي گيرند، برای نفوذ در جوانان ما و نوجوانان ما پس باید متوجّه اين نفوذ باشيد.

وي افزود: امروز وقتي وارد يک جمع خانوادگي مي شويد مي بينيد که اين فضاي مجازي و جنگ نرم چگونه خانواده ها را درگير کرده است.
 
سردار اکبري خاطرنشان کرد: جبهه فضاي مجازي بايد ساماندهي شود؛ چون دشمن جبهه تشکيل داده است، هرکاري که دشمن مي‌کند ما بايد با روحيه جهادي، مقاومتي و انقلابي با آن مقابله به مثل کنيم، کسي مي تواند در فضاي مجازي فعال باشد که روحيه جهادي، انقلابيگري و مقاومتي داشته باشد.

وي با تشريح برنامه هاي شبکه هاي اجتماعي، مهم ترين بعد اين برنامه ها را غافل کردن جوانان بيان کرد و افزود: جريان هایي که در فضاي مجازي به وجود آمده است تنها به دنبا اين است که جوانان ما را غافل کنند و از دين و مذهب به دورنگه دارند و در تلاش هستند تا با جذاب جلوه دادن فضاي مجازي تمام افراد را درگير اين فضا کنند.

سردار اکبري تصريح مي کند: جهان مجازي به دليل ظرفيت ديجيتالي و قدرت انتقال همزمان درخواست ها و فرمان ها، جهاني بودن، ارزان بودن، فشرده تر بودن، قابل دسترس تر بودن، راحت تر بودن، استفاده بهينه از انرژي و پنهان ماندن هويت و انتشار سريع اطلاعات، همراه با کارآمدي و جذابيت و تنوع است و از سوي ديگر منشأ چالش هاي اجتماعي، سياسي-امنيتي، اقتصادي و فرهنگي بي شماري خواهد بود.

سردار اکبري  بصيرت داشتن را ديگر راه مقابله با نفوذ دشمن خواند و افزود: بصيرت داشتن به معناي دشمن شناسي است و جوانان انقلابي ما بايد دشمن خود را در تمامي عرصه‌ها به خوبي بشناسند تا بتوانند راه مقابله با آن را با توجه به آن حوزه اتخاذ کنند، بنابراين تمامي ابزارهاي حامل قدرت نرم را بايد به عنوان ابزارهاي جنگ نرم مورد توجه و شناسايي قرار داد، اين ابزارها انتقال دهنده پيام ها با اهداف خاص هستند.
 
انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۶:۵۹

31 Dec 2019