۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۲۹۱۱۹
مدير جهاد کشاورزي کوهرنگ

حمله ملخ ها به کشاورزان صمصامي کنترل شد

مدير جهاد کشاورزي شهرستان کوهرنگ از حمله ملخ ها به مزارع و باغات بخش صمصامي از توابع کوهرنگ و کانون کوبي اراضي براي مقابله با اين آفت خبر داد.
حمله ملخ ها به کشاورزان صمصامي کنترل شد
به گزارش جهانبین نیوز، مهندس عباس خسروي، مدير جهاد کشاورزي شهرستان کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر اظهار داشت: در چند روز گذشته بدليل شخم زدن و نشا کاري کشاورزان در مراتع ملي و در پاي کوهها و نيز گسترش جمعيت ملخ شاهد حمله اين آفت به مزارع و باغات بخش صمصامي از توابع کوهرنگ بوديم که با اقدامات بموقع، جمعيت ملخ در اين منطقه به کنترل درآمده است.
 
مدير جهاد کشاورزي شهرستان کوهرنگ در ادامه خاطر نشان کرد: به همين منظور با بسيج امکانات و اعزام کارشناسان مربوطه به اراضي مورد هجوم، عمليات طمعه پاشي دستي با استفاده از سبوس گندم و سموم مالاتيون در کانون هاي آلوده به اجرا درآمد و کانون کوبي 350 هکتار از اراضي زراعي و باغي اين بخش براي مقابله با آفت ملخ صورت گرفت.
 
وي آفاتي چون سن ‌گندم، ملخ شاخدار و آفت ملخ را از مهمترين مشکلات در مزارع کشاورزي منطقه عنوان و تصريح کرد: اين آفات با وجود اقدامات صورت گرفته در مراحل کاشت، داشت و برداشت براي حفظ و صيانت محصولات کشاورزي، خسارات فراواني را به باغداران و کشاورزان شهرستان تحميل مي‌کنند.
 
خسروي در پايان افزود: بهمين دليل همه‌ کشاورزان براي کانون ‌يابي اين آفت در منطقه فعال هستند و پس از پيدا کردن کانون‌ها، گروه هاي سم‌پاشي نسبت به کانون‌کوبي اقدام مي‌کنند و بايد گفت که آفت ملخ در ميان آفت‌هاي مختلف کشاورزي، يکي از جدي‌ترين و خطرناک‌ترين آفات محسوب مي شود چراکه قدرت پرواز و تخم‌ريزي بالايي دارد و مي تواند تا 80 درصد به غلات خسارت وارد ‌کند.
 
 
انتهاي پيام1022ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۷:۳۶

28 Dec 2019