۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۰۲۷۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

سوگواره بصیرت عاشوایی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود/فعالیت ۳۳ موقوفه مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) در استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۳۳ موقوفه مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) در این استان خبر داد و گفت: در بروجن هفت موقوفه، در لردگان دو موقوفه، در شهرکرد ۲۱ موقوفه و در فارسان سه موقوفه در راستای شناخت بیشتر اباعبدالله و بصیرت‌افزایی در برگزاری عزای حسینی فعالیت دارند.
سوگواره بصیرت عاشوایی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود/فعالیت ۳۳ موقوفه مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) در استان
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار کرد: این سوگواره یکی از برنامه‌هایی است که اوقاف و امور خیریه در دستورکار خود قرار داده است و این برنامه در دهه اول محرم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) الگوی بسیاری از شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بوده و هست اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های درست به دنبال بصیرت‌افزایی در این راستا باشیم و این موضوع در اولویت همه وظایف‌مان قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۳۳ موقوفه مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) در این استان خبر داد و افزود: در بروجن هفت موقوفه، در لردگان دو موقوفه، در شهرکرد ۲۱ موقوفه و در فارسان سه موقوفه در راستای شناخت بیشتر اباعبدالله (ع) و بصیرت‌افزایی در برگزاری عزای حسینی فعالیت دارند.

امیری با اشاره به اینکه موقوفات در چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان‌ها کم است یادآور شد: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۲ بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود، اعزام ۲۵ مبلغ به امام‌زادگان، برپایی خیمه‌های معرفت، سخنرانی، روضه‌خوانی، آماده‌سازی بقاع متبرکه و ویژه‌برنامه "لبیک یا حسین (ع)" ازجمله برنامه‌هایی هستند که در این طرح پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال آن هستیم که تجمع هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه پررنگ باشد، در ایام محرم نذورات مردم را جمع‌آوری می‌کنیم و در موکبی که قرار است در اربعین در کربلا برپا کنیم در اختیار زوار امام حسین (ع) قرار می‌دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ستاد بصیرت عاشورایی در شهرستان‌ها تشکیل شده است و هدف از این برنامه آن است که در ایام دهه اول محرم شاهد برنامه‌های خوبی باشیم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۴:۰۶

8 Jan 2020