۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۲۲۵۲۱
تحليلگر اقتصاد۱

تورم نابود کننده تولید داخلی است

در دولت های گذشته متولیان امربر طبل ساقت بودن نرخ ارز کوبیدن و نمایندگان مجلس هم به جای اینکه واقعبین باشند از سیاست های غلط در مورد نرخ ارز حمایت کردند.
تورم نابود کننده تولید داخلی است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، دکتر محمود بخشي نژاد عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تعطیلی کارخانه های داخلی به دلیل واردات زیاد، اظهار کرد: در چند سال گذشته یکی از مشکلات اساسی که به اقتصاد و رفاه مردم فشارآورد بحث افزایش نرخ تورم است که باعث شده قیمت کالا بالا رود.

وی افزود: افزایش نرخ تورم باعث شده مصرف کننده کالای داخلی را با کالای خارجی مقایسه کند و در صورت پایین بودن قیمت کالای خارجی را خریداری کند.

بخشي نژاد با بیان این سوال که آیا واقعا در مقایسه با کالای خارجی کیفیت داخلی پایین تر است؟گفت: وقتی قیمت مواد اولیه در کشور را در نظر بگیریم متوجه می شویم که تولید کننده با بالا بودن این قیمت ها مجبوراست از کیفیت کالای تولیدی خود کم کند تا بتوانند تولید کند.

تحلیلگر مسائل اقتصادی ادامه داد: در مقابل وقتی قیمت کالاهای وارداتی چینی و هندی پایین تر از کالای داخلی باشد این موضوع باعث می شود مصرف کننده کیفیت کالای داخل و خارج را با هم مقایسه کند و زمانی که هر دو کالا از کیفیت چندانی برخوردار نباشد او به سراغ قیمت پایین تر که همان کالای خارجی است می رود.

عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی در گرو توجه به داخل است، افزود: تورم نابود کننده تولیدات است که این موضوع را دولت مردان باید در دولت های قبلی حل می کردند.

وی ادامه داد: در دولت های گذشته متولیان امربر طبل ساقت بودن نرخ ارز کوبیدن و نمایندگان مجلس هم به جای اینکه واقعبین باشند از سیاست های غلط در مورد نرخ ارز حمایت کردند.



انتهای پیام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۰:۳۶

27 Dec 2019