۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۳۱۳۴۱
مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري:

رقابت 60 قصه گو در جشنواره استاني قصه‌گويي

مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان از رقابت 60 قصه گو در جشنواره استاني قصه‌گويي در استان خبر داد.
رقابت 60 قصه گو در جشنواره استاني قصه‌گويي
به گزارش جهانبین نیوز؛ فرزاد رحيمي مدير کل کانون در گفتگو با مشکات برين با اشاره به برپايي کارگاه هاي آموزشي خانه قصه استان اظهار کرد: با توجه به پيش رو بودن بخش استاني نوزدهمين جشنواره قصه‌گويي بين‌المللي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، طي روزهاي سوم، چهارم و ششم ابان ماه در سالن سينماي اداره کل کانون کارگاه آموزشي قصه‌گويي با حضور همکاران نهاد کتابخانه‌هاي استان و مربيان کانون در  خلال جشنواره قصه گويي در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري برگزار شد.

مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري عنوان کرد: در اين کارگاه به نکات آموزشي در زمينه قصه‌گويي، بيان مفاهيم کودکانه با زبان قصه و ... عنوان شد.

وي تصريح کرد: رفع ابهامات در خصوص قصه‌گويي در اين کارگاه انجام شد و بهره‌مندي از تجربيات قصه‌گويي، معرفي کتاب «چگونه قصه بگوييم»، ارائه مقاله و آموزش داوري در مورد قصه‌گويي نيز از بخش‌هاي اصلي اين کارگاه بود.

رحيمي ادامه داد: استفاده از زبان وجودي، معرفي کتاب « رازهاي قصه‌گويي» و اجراي بخش کارگاهي از ديگر برنامه‌هايي بود که در قالب اين کارگاه آموزشي براي مربيان مراکز مختلف کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان اجرا شد.

‌مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري با اشاره به لزوم برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي و ارائه مطالب مورد نياز مربيان خاطرنشان کرد: آموزش مربيان از اهميت فراواني برخوردار است و خلاقيت قصه‌گو در شيوه روايت قصه يکي از موارد اثرگذار در نحوه انديشه و تفکر کودکان است.

وي اظهار داشت: بيان نقش خلاقيت و نوآوري قصه‌گو در شيوه روايت قصه از بخش‌هاي مهم اين کارگاه آموزشي بود.

60 قصه گو از استان با هم به رقابت خواهند پرداخت

اين مسؤول با اشاره به اينکه جشنواره  استاني قصه‌گويي از روز سوم تا ششم آبان‌ماه سال جاري به مدت سه روز در سالن سينماي اداره کل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان برگزار مي‌شود و 60 قصه گو از استان با هم به رقابت خواهند پرداخت، اضافه کرد: جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي از 27 تا 30 بهمن‌ماه در مرکز آفرينشهاي فرهنگي کانون در خيابان حجاب امسال برگزار خواهد شد.

مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري از نمايش آثار نقاشي کودکان با نيازهاي ويژه در نمايشگاه نقاشي «کودکان تشنه‌اند» در اين استان خبر داد.


 فرزاد رحيمي مدير کل کانون با اشاره به ارايه ي خدمات و فعاليتها در راستاي پرورش اعضاء با نياز هاي ويژه در کانون اظهار کرد: دو نفر از اعضاي مرکز فراگير اين استان موفق شدند آثار نقاشي خود را در نمايشگاه «کودکان تشنه‌اند» در معرض ديد عموم قرار دهند.

مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اين اعضا داراي شرايط خاصي براي فعاليت هستند، ادامه داد: نمايشگاه «کودکان تشنه‌اند» در نگارخانه شهيد آويني شهرکرد برپا شد و اين آثار نقاشي در کنار آثار ساير اعضاي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان قرار گرفت.

وي بيان داشت: اين آثار مربوط به نگار عباسي و اميرعباس پرتو بوده و از ديگر آثار مربوط به اعضاي خاص مرکز فراگير مي‌توان به آثار علي بهبهاني، منصوره بني‌شريف ، يزدان ميراعلايي، محمد صالح و .... در زمينه  ادبي، کاردستي، سفال و نقاشي روي سنگ، اشاره کرد که در اين نمايشگاه که به مناسبت هفته ملي کودک از 15 مهرماه سال جاري راه‌اندازي شد مورد بازديد قرار گرفت.

مرکز فراگير چهارمحال و بختياري نخستين مرکز مربوط به کودکان با نيازهاي ويژه در استان

رحيمي با بيان اينکه نمايشگاه «کودکان تشنه‌اند» تا 30 مهرماه سال جاري داير خواهد بود، گفت: مرکز فراگير چهارمحال و بختياري در روز 12 آذرماه سال گذشته در شهرکرد افتتاح شد و نخستين مرکز مربوط به کودکان با نيازهاي ويژه در استان است که در مورد فعاليت‌هاي مربوط به کودکان داراي نيازهاي ويژه در اين مرکز برنامه‌ريزي‌هاي مختلف انجام مي‌شود.

وي اضافه کرد: مربي نقاشي اين کودکان اشرف کلاهي بوده که با تدابير در نظر گرفته شده به آموزش آن‌ها اهتمام دارد، همچنين در اين مرکز به مناسبت روز نابينايان برنامه‌هاي مختلفي صورت گرفت.

مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان اضافه کرد: فعاليت‌هاي فرهنگي، ادبي و هنري از جمله فعاليت‌هاي مرکز فراگير چهارمحال و بختياري است و استمرار تعامل اين مرکز با مدارس خاص، بررسي راهکارهاي جذب و شناسايي و پايدارسازي اعضا و مخاطبان مستعد و پيگيري برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در ستاد و همکاري بيشتر در راستاي عملياتي شدن بيش از پيش برنامه‌ها در بخش فراگير از رويکردهاي اصلي کانون در مورد مرکز فراگير خواهد بود.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۷:۱۸

11 Jan 2020