۰
plusresetminus
"کارگزاران نباید خود را پایین بیاورند و یا تحت هر شرایطی با دیگر گروه ها از جمله با حامیان دولت برای انتخابات مجلس ائتلاف کنند. روحانی گوش به حرف ما نمی کند، کسان دیگری دارند او را اداره می کنند. روحانی به ما نزدیک تر بود و باید حرف ما را گوش می داد. در صورتی که اینگونه نیست. به خاطر ترس زیر چتر دیگر گروه های اصلاحات قرار گرفته است."
پشت پرده استعفای محمد هاشمی از حزب کارگزاران/ ماجرای اختلاف با مرعشی و کرباسچی و انتقاد از روحانی!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا استعفای محمد هاشمی، عضو و رئیس هیأت مؤسس حزب کارگزاران، اواسط مهرماه سال جاری بود که رسانه‌ای شد. این استعفا درست چند ماه بعد از اضافه شدن نفرات جدید به ترکیب شورای مرکزی رخ داد؛ تغییراتی که به پوست‌اندازی حزب کارگزاران تعبیر شد. در همان برهه هاشمی در توضیحات کوتاهی به رسانه‌ها ترکیب جدید شورای مرکزی و تبدیل شدن کارگزاران، از حزب به جبهه را دلایل کناره‌گیری‌اش از کارگزاران اعلام کرد.



در این خصوص اما شنیده می شود علت اصلی استعفای محمد هاشمی رفسنجانی از حزب کارگزاران بخاطر اختلافات شدیدی بوده که با چند تن از اعضای شورای مرکزی این حزب داشته، این اختلافات از انتخابات ریاست جمهوری شروع شده و در ماه های اخیر به اوج خود رسیده بود.



طی یکسال اخیر جلسات شورای مرکزی این حزب بخاطر وجود اختلافات به صورت کمرنگ برگزار می شد و بین اعضا چند دستگی بوجود آمده بود. در این بین گویا تلاش های گسترده ای نیز صورت گرفته بود تا به این اختلافات پایان دهند و حزب را به جایگاه اولیه آن برگردانند ولی همه این تلاش ها بی نتیجه بود.



در این باره گفته می شود اختلاف هاشمی بیشتر با حسین مرعشی و غلامحسین کرباسچی بوده است. اختلاف آنها بر سر مواضع حزب در انتخابات ۸۸، انتخابات ۹۲ و انتخابات مجلس آینده بوده و هاشمی بر این باور بوده که " نباید کارگزاران خود را کوچک کند و خود را زیر پرچم گروه های اصلاح طلب ببرد." در پی این مسئله، دیدار شورای مرکزی حزب با سید محمد خاتمی نیز بر ناراحتی هاشمی افزود.



این روزها همچنین شنیده می شود محمد هاشمی بر این باور بوده که "کارگزاران نباید خود را پایین بیاورند و یا تحت هر شرایطی با دیگر گروه ها از جمله با حامیان دولت برای انتخابات مجلس ائتلاف کنند. روحانی گوش به حرف ما نمی کند، کسان دیگری دارند او را اداره می کنند. روحانی به ما نزدیک تر بود و باید حرف ما را گوش می داد. در صورتی که اینگونه نیست. به خاطر ترس زیر چتر دیگر گروه های اصلاحات قرار گرفته است."



محمد هاشمی بخاطر اختلافات مذکور، در چند جلسه اخیر شورای مرکزی قرار می گیرد. وی تصمیم داشت در مورد این قضیه دست به افشاگری بزند که افرادی از جمله آقای هاشمی رفسنجانی متوجه می شوند و به نوعی او را توجیه می نمایند که اقدام به افشاگری در مورد این حزب نکند ولی وی همچنان به این کار اصرار دارد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که محمد هاشمی طی روزها یا هفته های آتی، دست به چنین اقدامی بزند.

انتهای پیام/ 1021
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۳۷:۴۶

27 Dec 2019