۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۲۹۴۶۱
یادداشت/

بیکاری، معضلی که با مدیریت صحیح و مهارت‌سازی حل می‌شود

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در سطح جامعه ما وجود دارد و قشر جوان و پویای جامعه با آن روبه‌رو است معضل بیکاری است، اما اینکه این معضل چگونه باید حل شود و برنامه‌های حل این مساله چه موقع عملیاتی خواهد شد، بحثی است که فقط در وعده‌های انتخاباتی دولت و مجلس به آن پرداخته می‌شود و بعد از آن رها می‌شود و در واقع می‌توان گفت عملا برنامه‌ای برای رفع مشکل بیکاری مشاهده نمی‌شود.
بیکاری، معضلی که با مدیریت صحیح و مهارت‌سازی حل می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در سطح جامعه ما وجود دارد و قشر جوان و پویای جامعه با آن روبه‌رو است معضل بیکاری است، اما اینکه این معضل چگونه باید حل شود و برنامه‌های حل این مساله چه موقع عملیاتی خواهد شد، بحثی است که فقط در وعده‌های انتخاباتی دولت و مجلس به آن پرداخته می‌شود و بعد از آن رها می‌شود و در واقع می‌توان گفت عملا برنامه‌ای برای رفع مشکل بیکاری مشاهده نمی‌شود.

تعریف بی‌حساب برای بی‌کاری عبارت است از عدم ادامه کسب و کار و در دسترس نبودن کار برای افراد. اخیرا بیکاری برای افرادی که تحصیلات خود را به پایان رسانده اما به دلیل نداشتن مهارت و عدم تجربه کافی فرصت‌های کاری ندارند نیز اطلاق می‌گردد.

از واقعیت‌های موجود در جامعه می‌توان نتیجه گرفت که مهم‌ترین علت بیکاری در کشور فقدان مهارت مورد نیاز در بازار کار است که متاسفانه ذهنیت پشت میزنشینی و انجام کار اداری و رشته‌های تحصیلی متعدد بدون در نظر گرفتن آینده شغلی فارغ‌التحصیلان آن مزیدبرعلت بوده و روزبه‌روز بر آمار بیکاران در جامعه افزوده می‌شود.

بنابر اظهارنظر برخی از مسئولان اگر سرعت بیکاری با برنامه‌های موجود افزایش یابد تا بیست سال آینده حدود ۱۶ میلیون بیکار در جامعه وجود خواهد داشت و این یعنی فاجعه و آماده‌سازی بستر مناسب برای نابسامانی و ناهنجاری‌های اجتماعی در رشد بزهکاری در جامعه.

افزایش سن ازدواج، تحلیل رفتن نیروی کار جوان، ازبین رفتن فکر خلاق و مبتکر جوان در بروز ایده‌های خلاقانه و مهیا نبودن بستر تولید در سایه مهارت‌های لازم و در نتیجه رکود و عقب‌ماندگی از نتایج دیگر این پدیده اجتماعی است که هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی می‌تواند لطمه‌های جبران‌ناپذیری به کشور وارد کند.

با این توضیح لازم است که مسئولین تدبیری اساسی در حل این مساله مهم اجتماعی بیندیشند، تدبیری که فارغ از رنگ بنفش سیاست‌زدگی، با رنگ صداقت همراه باشد و به دور از هیاهوی انتخاباتی و فضاسازی‌های رسانه‌ای که طالب شهرگی و کسب اعتبار برای افزایش آراء هستند، آینده جامعه را درنظر داشته باشند.

حل این مشکل فکر، ایده و برنامه‌ریزی می‌خواهد که تعلق به جناح و رنگ بازی‌های سیاسی نداشته باشد. این مشکل مجاهدی می‌خواهد که در میدان اقتصاد مقاومتی وارد شود و با اقدام و عمل در مسیر برنامه‌ریزی شغلی برای جوانان همیشه جاوید عرصه‌ای شود که با تدبیر و درایت، نشاط، بالندگی و پویایی را برای جامعه جوان آماده به کار فراهم نماید.

یادداشت از احسان ربیعی

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۳:۱۱

26 Dec 2019