۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۳۱۱۶۱
یادداشت

اقتصاد، اقدام و عمل مي خواهد نه شعار

دولت نبايد اقدامات روزمره خود را با برچسب اقتصاد مقاومتي به عنوان کار اقتصاد مقاومتي تلقي نمايد و بخواهد با کم کاري و بي دقتي، اقتصاد مقاومتي را بي تاثير جلوه دهد.
اقتصاد، اقدام و عمل مي خواهد نه شعار
به گزارش  جهانبین نیوز؛ به نقل از بام ايران خبر؛ طبق فرمايش مقام معظم رهبري و شرايط جامعه امروز، يکي از مسائل مهم و اولويت دار کشور مسئله اقتصاد است. در واقع هم ضرورت داخل کشور و هم ابزاري مهم براي مقابله با دشمن است زيرا يکي از جنگ هاي امروز در صحنه هاي بين­ الملل، جنگ اقتصادي است و لذا رهنمود مقام معظم رهبري در خصوص ضرورت پرداختن به اقتصاد و در قالب اقتصاد مقاومتي يک ضرورت و يک جبهه مقاومت در مقابل تهديدات و راه هاي نفوذ دشمن است و لذا در اين جبهه هم مردم و هم دولت وظايف سنگيني دارند که کم کاري هيچ يک کوتاهي ديگري را توجيه نمي­ کند. استفاده از توليدت داخلي به جهت حمايت صنعت داخلي و عدم گرايش به کالاهاي لوکس خارجي و صرفه جويي در مصارف غير ضروري از وظايف مردم و پرداختن جدي به اقتصاد مقاومتي و توجه به پتانسيل داخلي، حمايت عملي و نه در حد حرف از صنعت و توليد داخل کشور و تلاش براي وارد شدن به درون اقتصاد با مديريت انقلابي و روحيه جهادي از وظايف دولت و دولتمردان است.

دولت نبايد اقدامات روزمره خود را با برچسب اقتصاد مقاومتي به عنوان کار اقتصاد مقاومتي تلقي نمايد و بخواهد با کم کاري و بي دقتي، اقتصاد مقاومتي را بي تاثير جلوه دهد.

کار اقتصادي کاغذبازي و ابلاغ دستور العمل هاي بي پشتوانه نيست بلکه کاري عملياتي است که دولت بايد با تمام قوت و با برنامه ريزي صحيح و کارشناسانه وارد و با تلاش انقلابي و مديريت جهادي موفق به انجام گردد.

متاسفانه گاهي يک طرح تصويب مي شود بعدا درباره آن نظرخواهي مي شود که اين نشان دهنده ضعف است و نشان مي دهد دولت در مورد طرح هاي خود هنوز به نظر کارشناسي نرسيده است و يا در بحث اقتصاد سردر­گم است و نتوانسته برنامه مدون داشته کند. آيا دولتي که با شعار تدبير و اميد وارد صحنه اجرايي کشور شده، نبايد يک برنامه مهم و مدون داشته باشد­؟ آيا نبايد براي اداره کشور از قبل برنامه اقتصادي تهيه مي شد با اينکه پس از سر کار آمدن و با آزمون و خطا به اداره اقتصاد کشور پرداخت.

اين درحالي است که متاسفانه در چند سال گذشته و علي رغم شعارهاي تبليغاتي دولت هيچ کار مهم اقتصادي که عموم مردم و قشر هاي مختلف جامعه از آن بهره مند شده باشند انجام نشده و علي رغم اينکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال "اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل" ناميدند، دولت تاکنون فقط به تصويب طرح و پروژه و همچنين به تعريف درباره اقدام و عمل در اقتصاد پرداخته که البته گاهي و در بيشتر اوقات اين اقدام و عمل را به سليقه خود تفسير نموده است.

دولت بايد بداند مردم تفسير و متن و مقاله درباره اقتصاد از دولت نمي خواهد بلکه اقدام و عمل و نتيجه کار اقتصادي از دولت مي خواهند.

بهانه کردن دولت و دولت هاي قبل و ساير افراد براي کار نکردن و توجيه مشکلات کشور قابل پذيرش نبوده، چراکه دولت قدرت اجرايي، برنامه ريزي و تصميم گيري است و در صورت حرکت صحيح و استفاده از الگوي اسلامي و وفرمايشان مقام معظم رهبري و تکيه بر توان داخلي و علم و دانش جوانان ايراني قادر خواهد بود کل مشکلات جامعه را حل نمايد.

مگر نه اينکه ما در تمام زمينه هايي که از بيگانگان قطع اميد کرديم به پيشرفت و قدرت روز رسيديم انرژي هسته اي نظامي و ...

اما هر جا چشم اميد به خارج کشور دوختيم، هم فرصت را از دست داديم و هم منابع را از و هم اميد را از دست داديم و هم اعتماد به نفس را و جيزي هم عايدمان نشد.

در اقتصاد هم اگر در مرحله اول دولتمردان بتوانند از خارج کشور هم قطع اميد کنند و تمرکز خود را در داخل کشور جمع کنند و کار و مديريت جهادي را پيشه کنند قطعا و يقينا و همچون ساير زمينه که به پيشرفت قابل ملاحظه رسيديم پيشرفت مي کنيم و به قدرت روز تبديل خواهيم شد و دولت در اين خصوص بايد پاسخگو باشد و بايد بداند که با شعارگويي يکطرفه هيچ مشکلي حل نخواهد شد.

پس طبق فرمايش مقام معظم رهبري تکيه اقتصاد مقاومتي بر روي مردم و بر روي توليد داخلي است و لازمه اش خود باوري و تکيه بر اصول و مباني اعتقادي و اقدام و عمل است.

و در پايان اين يادداشت اين سئوال قابل تامل است که علي رغم اينکه بيشتر ين تحريم عليه کشور ما در مباحث نظامي اعمال شده، اما بحمدالله به يک قدرت منطقه اي و تعيين کننده تبديل شده ايم ولي در اقتصاد پيشرفت چنداني نکرده ايم؟

پاسخ اين سئوال در يادداشت بعدي ارائه خواهد شد.

عزيز موسايي/ کارشناس مسائل سياسي

انتهاي پيام1026ج/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۲:۰۲

15 Jan 2020