۰
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۷۷۵۲
عضو هيئت علمي دانشگاه شهرکرد:

لزوم اهميت به عملگرايي در اقتصاد/ بسته خروج از رکود دولت توجيهي براي مشکلات موجود اقتصاد نباشد

محتويات و راهکارهاي بسته خروج از رکود دولت، نبايد طوري باشد که ذهن ها را به طرف برخي مسائل ديگر منحرف کرده و از اصل مشکلات اقتصادي غافل کند.
لزوم اهميت به عملگرايي در اقتصاد/ بسته خروج از رکود دولت توجيهي براي مشکلات موجود اقتصاد نباشد
به گزارش جهانبین‌نیوز، دکتر مظاهر شهراني، استاد دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار اســاتيد بـرتـر، با بيان اينکه ضرورت اقتصاد مقاومتي در اين برهه از زمان که تحت فشار بحران ها و تحريم ها هستيم بیش از پیش احساس می‎شود، گفت: منظور از اقتصاد مقاومتی اين است که ما در هر شرايطي که هستيم اوضاع اقتصادي کشور را برنامه ريزي و عملياتي کرده و از توان داخلي براي پيشبرد اهداف ملي و اقتصادي استفاده ببريم.

وي ادامه داد: اين بدان معناست که بايد تلاش کرد تا توليدات صرفا با استعدادهاي دروني و ظرفيت هاي بومي کشور به ثمر رسد و  آنجا که محصولات، قطعات و اجناس را بيگانگان، در اختيارما قرار نمي دهند، خودمان براي توليد آن ها اقدام کرده، اسراف نکنيم و حداقل امکانات و هزينه ها را به کار بسته تا حداکثر استفاده را ببريم بر اين اساس است که مي توان گفت بر پايه اصول و فرهنگ اسلامي روي پاي خودمان ايستاده ايم.
 
استاد دانشگاه شهرکرد يادآور شد: دولت ها هر کدام به نوبه خود، طرح ها و شعارهايي داشته و دارند اما نبايد انتظار داشت که همه اين طرح ها به وقوع پيوندد.
 
شهراني با بيان اينکه بسته پيشنهادي خروج از رکود دولت، نبايد توجيهي براي وجود مشکلات اقتصادی باشد، تصریح کرد: محتويات و راهکارهاي اين بسته، نبايد طوري باشد که ذهن ها را به طرف برخي مسائل ديگر منحرف کرده و از اصل مشکلات اقتصادي غافل کند.
 
عضو هيئت علمي دانشگاه شهرکرد با اشاره به اينکه، ماليات‎ها و ضرايبي که رئيس جمهور به کاهش آن اشاره داشته است در عمل اينگونه نبوده است، افزود: رئيس جمهور با بيان اينکه طرح هاي بالاي 80 درصد کار، ادامه پيدا مي کنند برخي طرح هاي باقي مانده و اساسي را به حال خود رها کرده است.
 
اين استاد دانشگاه عنوان کرد: دولت به تنهايي نمي تواند در امور اجرايي به فعاليت هاي خود ادامه دهد و نياز به ورود بخش خصوصي دارد اما از همه مهمتر نظارت و مديريت بر بخش خصوصي از راه ها ي علمي، منطقي و قانوني بدون هيچ گونه زد و بند بايستي مدنظر قرار گيرد.
 
شهرانی افزود: دولت بايد براي سوء‌استفاده‌کنندگان در بخش خصوصي مجازات هايي در نظر بگيرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت تدبير و اميد در راستاي بهداشت و درمان موفقيت نسبي داشته است به طوري که هزينه ها و کيفيت درمان به تعادل رسيده است و مردم هم رضايت زیادی دارند.
 
وي با ابراز نارضايتي از برخي فعاليت هاي دولت تدبير و اميد در مباحث دانشگاهي گفت: در مدت فعاليت دولت تا به امروز، متاسفانه دولت در بخش پژوهش هيچگونه برنامه ريزي نداشته است، از آنجا که پژوهش و تحقيق پايه حل همه مشکلات است اين مهم بايد به عنوان شالوده و اساس طرح هاي اجرايي مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ناصر
آقای دکترروشن بیان نمودن
بهرامی هستم
چقدرخوب بودهمه اینگونه فکر می کردیم

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۲۹:۰۳

1 Jan 2020