۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۳۳۳۱۲
سرپرست شبکه بهداشت و درمان اردل هشدار داد؛

آنفولانزاي مرغي به اردل هم رسيد

اسماعيل اميدي اردلي گفت: بيماري آنفولانزاي مرغي در شهر اردل و دو روستاي سرچاه و ليرابي مشاهده و با همکاري کارشناسان دامپزشکي و مراقبين سلامت تمامي مرغ‌هاي بومي که به اين بيماري آلوده شدند جمع آوري و معدوم شد.
آنفولانزاي مرغي به اردل هم رسيد
به گزارش جهانبین نیوز، اسماعيل اميدي سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه با بيان اين خبر گفت:صبح امروز در شهر اردل و دو روستاي سرچاه و ليرابي آنفولانزاي مرغي مشاهده شده و سريعا به مرکز بهداشت و درمان شهرستان گزارش شده که کارشناسان دامپزشکي و مراقبين سلامت به اين مناطق اعزام شده و سريعا تمامي مرغ‌هاي بومي که به اين بيماري آلوده شدند را جمع آوري و معدوم کردند.

اميدي اظهار کرد:نمونه گيري ، ارائه توصيه هاي ايمني و بهداشتي، عمليات ضدعفوني منازل مسکوني روستاي مورد نظر ، آهک پاشي از اقدامات انجام شده از سوي دامپزشکي و شبکه بهداشت شهرستان اردل است و از همشهريان عزيز درخواست مي شود که با مشاهده هر مورد سريعا مراتب را به دستگاه هاي مربوطه گزارش دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل افزود:با توجه به آلودگي پرندگان مهاجر به اين ويروس ، به منظور حفظ سلامت از شهروندان تقاضا مي‌شود از هرگونه شکار ، مصرف و هم‌چنين ورود به زيستگاه‌هاي پرندگان مهاجر جدا خودداري کنند.

اين مسئول با بيان اينکه مرغداري هاي شهرستان عاري از آنفلوآنزاي پرندگان است افزود: شيوع اين بيماري فقط در پرندگان بومي و خانگي است.

وي افزود: تاکنون موردي از ابتلا انسان به بيماري آنفلوانزاي مرغي گزارش نشده است.

انتهاي پيام/۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۳:۳۲

8 Jan 2020