۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۲۱۹۸۲
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد خبر داد:

ميکروب "شيگلا" علت شيوع بيماري ناشناخته در چهارمحال و بختیاری

منبع و علت بيماري ناشناخته در چهارمحال و بختياري، انتقال ميکروب شگيلا از طريق سبزيجات و ميوه ها بوده است.
ميکروب "شيگلا" علت شيوع بيماري ناشناخته در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از بام ايران خبر، مرتضي هاشم زاده چالشتري رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: بعد از مطالعات روي نمونه هاي مختلف بر مواد غذايي مصرفي و مدفوع بيماران استان، مشخص شد که عامل بيماري پرشايعه در استان ميکروب شگيلا است که عمدتا از طريق ميوه جات و سبزيجات منتقل شده است.

هاشم زاده افزود: بايد توجه داشت تمامي مواردي که در رابطه با اين نوع بيماري است بايد رعايت شود و اين بيماري هيچ گونه ارتباطي با آب آشاميدني نداشته و آزمايش هاي تست نمونه هاي آب در نقطه هاي مختلف استان عاري از هرگونه انگل، ويروس و ميکروب است.

وي بيان داشت: با مشخص شدن اين موضوع هموطنان عزيز بايستي به بحث بهداشت فردي توجه نمايند چرا که اين نوع بيماري از طريق دهان و آلودگي هاي تماسي قابل انتقال است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد افزود: شستشوي کامل و يا عدم استفاده موقتي از سبزيجات، شستشوي کامل دست ها با مايعات ضدعفوني و تميز کننده بعد از هر اجابت مزاج، گرفتن پوست ميو ها و پرهيز از روبوسي و دست دادن از مهمترين عوامل جلوگيري از ورود اين بيماري به افراد است.

مرتضي هاشم زاده، تعداد بيماران بستري در بيمارستان از اين نوع بيماري را روزانه بيش از ۴۰ الي ۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: اين نوع بيماري که با استفراغ، اسهال خوني، تب و لرز همراه است با حدود ۲۴ الي ۴۸ ساعت بستري براي بزرگسالان در بيمارستان و بيشتر از ۴ روز بستري براي کودکان قابل درمان کامل خواهد بود.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۴:۲۱

28 Dec 2019