۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۳۲۰۱۶
از نيمه دوم آذرماه

اقدامات حفاظتي در مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختياري تشديد مي شود

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: به دليل آسيب پذيري بيشتر حيات وحش، از نيمه دوم آذرماه اقدامات حفاظتي درمناطق حفاظت شده استان تشديد خواهد شد.
اقدامات حفاظتي در مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختياري تشديد مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ شهرام احمدي مدير کل محيط زيست چهار محال و بختياري اظهار کرد: از آنجايي که در روزهاي پاياني پاييز حيات وحش در معرض آسيب پذيري بيشتري از سوي شکارچيان هستند، افزايش مراقبت و ضريب حفاظتي در مناطق تحت مديريت استان اجتناب ناپذير است.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان از روزهاي پاياني پاييز و روزهاي آغازين زمستان را فصل سرمستي وحوش عنوان کرد و اظهار داشت: اين فصل و ارديبهشت ماه معمولاً مهمترين فصل آسيب پذيري حيوانات از سوي شکارچيان و متخلفان محيط زيست به شمار مي رود.

وي افزود: در اين فصل گونه هايي مانند قوچ و ميش وحشي از مخفيگاه و مناطق دور از دسترس خود خارج مي‌شوند و باتوجه به کاهش هوشياريشان، ضريب مراقبت‌ از خودشان پايين آمده و به شدت آسيب‌پذير مي‌شوند.

احمدي اذعان کرد: با سرد شدن هوا، علاوه بر دليل ياد شده، کمبود علوفه در ارتفاعات نيز دليلي براي نزديک شدن حيات وحش به روستاها، باغات و زمينهاي کشاورزي و جاده ها است.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان با تاکيد بر لزوم آگاهي رساني به مردم، خصوصا جوامع محلي حاشيه مناطق حفاظت شده از مردم استان درخواست کرد که هنگام مشاهده حيات‌وحش در نزديکي محل زندگي و مناطق پرخطر و يا مواجهه با شکارچيان يا متخلفان محيط زيست سريعاً با ادارات حفاظت محيط‌ زيست تماس بگيرند و محيط‌بانان را در انجام وظايف و مأموريت‌هاي‌شان ياري کنند.

وي از سازمانهاي مردم نهاد و دوستداران محيط‌ زيست خواست که همچون گذشته با گفتگو و بيان تبعات قانون گريزي، کشتار و نابودي حيات وحش و تنوع زيستي اين اداره کل را در انجام وظايف خود ياري رسانند.

احمدي ضمن برشمردن تمهيدات متعددي که براي حفاظت از حيات وحش از سوي اين سازمان در نظر گرفته مي شود اذعان داشت: بالا بردن ضريب امنيت فيزيکي، تشکيل اکيپ گشت سيار و شبانه، افزايش و تمرکز نيروهاي يگان در مناطق حساس، افزايش تجهيزات انفرداي محيط بانان و... از مهمترين اقدامات در
راستاي حفاظت حيات وحش در اين فصل است.

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۸:۴۵

30 Dec 2019