۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۲۹۰۵۶
رئيس اداره هواشناسي بروجن در گفتگو با کلار؛

کاهش ديد افقي تا عمق 4 کيلومتر در بروجن/ گرد و غبار تا پايان تابستان ادامه دارد

رئيس اداره هواشناسي بروجن گفت: پيش‌بيني‌ها حاکي از آن است که تا آخر فصل تابستان به صورت متناوب با گرد و غبار غلظت کمتر و يا بيشتر مواجه خواهيم بود که منجر به کاهش کيفيت هوا و کاهش ديد خواهد شد.
کاهش ديد افقي تا عمق 4 کيلومتر در بروجن/ گرد و غبار تا پايان تابستان ادامه دارد
به گزارش جهانبین نیوز ، نبي ا... بادست در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار کلار، منشا آلودگي هوا در شهرستان بروجن را تشکيل چشمه هاي گرد و خاک در کشورهاي سوريه، عراق و اردن دانست و گفت: اين آلودگي با وزش باد به داخل کشور انتقال پيدا مي کند و به صورت محلي تقويت مي شود.

بادست با اشاره به خشک شدن تالاب استان خوزستان، گفت: اگر تالاب ها در آينده حفظ نشود اين وضعيت تقويت خواهد شد.

وي بيان کرد: پيش بيني ها حاکي از آن است که تا آخر فصل تابستان به صورت متناوب با گرد و غبار غلظت کمتر و يا بيشتر مواجه خواهيم بود که منجر به کاهش کيفيت هوا و کاهش ديد خواهد شد.

بادست با بيان اين که وضعيت فعلي تا امروز (شنبه) در چهارمحال وبختياري ادامه دارد، گفت: در بعد از ظهرها افزايش ابر، وزش باد و صبح ها با غبار صبح گاهي مواجه خواهيم بود.

وي با بيان اين که ديد افقي در طي چند روز اخير به طور متوسط ۳ تا ۴ کيلومتر کاهش پيدا کرده است، ادامه داد: وضعيت ديد افقي بر پايه ۶ تا ۷ کيلومتر در چند روز گذشته رسيده است.

رئيس اداره هواشناسي بروجن توصيه کرد: سالمندان و بيماراني که مشکل قلبي و تنفسي دارند در محيط خارج از خانه کمتر تردد کنند.

بادست با اشاره به معزل کم بارشي در شهرستان بروجن، افزود: نسبت به ميانگين بلند مدت متوسط بارش استان ۱۶ درصد و متوسط بارش شهرستان ۳۹ درصد کاهش داشته است.

وي با بيان اين که ميزان بارش در شهرستان بروجن بيش از دو برابر از متوسط استاني کاهش داشته است، تصريح کرد: بر طبق پيش بيني سازمان هواشناسي و مرکز اقليم شناسي کشور بارش هاي پاييزي هم با تاخير شروع مي شود و کمتر از نرمال است.

بادست گفت: به طور متوسط پيش بيني شده است در طول دوره تابستان هم تا ۱.۵ درجه افزايش دما خواهيم داشت؛ بارش کمتر از نرمال و متعاقب آن تبخير و تعرق هم افزايش پيدا مي کند.

وي با اشاره به وضعيت بحراني آب در اين منطقه، تاکيد کرد: بنابر اين مي طلبد به هر شکل ممکن در مصرف آب صرفه جويي شود.

رئيس اداره هواشناسي بروجن ادامه داد: بايد به اين باور برسيم که اقليم شهرستان بروجن تغيير کرده است و با روزهاي گرم و شب هاي سرد روبه رو هستيم.

بادست با بيان اين که با تغيير اقليم نمي توانيم مبارزه و مقابله کنيم، افزود: بايد با تغيير اقليم سازگار شويم و اين تهديد را تبديل به فرصت کنيم.

وي با تاکيد بر فرهنگ سازي مصرف بهينه آب، افزود: بايد در بحث کشاورزي، تغيير الگوي کشت و با نياز آبي کمتر و در مصرف بهينه آب فرهنگ سازي و الگو سازي کنيم.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۴:۵۶

24 Jan 2020