۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۲۳۴۷۶

اساتيد گشايشگر مشکلات و دو دلي هاي دانشجويان باشند

فرمانده بايد براي تربيت افسران، آنچه قرار است به آن ها منتقل کند را در روش و منش خود پياده سازد و در واقع بيش از هر چيز با عمل و رفتار خود به تربيت نسل جوان بپردازد
اساتيد گشايشگر مشکلات و دو دلي هاي دانشجويان باشند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمي است براي بازگشت همه جانبه به سوي حق تعالي که اين بازگشت در سايه ي بصيرت و راهنمايي هي راهنمايان مي تواند پايدارتر و مستحکم تر نيز باشد.

همه ي اقشارجامعه از کارگر و پزشک و کارمند و...در اين مسير يک هدف مشترک دارند که همانا قرب الهي است ليکن در اين راه مسير هاي متفاوتي در پيش رويشان گشوده شده که هرکدام مي توانند با ايفاي نقش در اين مسيرها قسمتي از راه دستيابي به قرب الهي را طي کنند.

ديدار هاي سالانه ي رهبر معظم انقلاب با برخي اقشار جامعه در ماه ضيافت الهي يقينا نقش مهمي در تبيين راه و اصول کلي مديريت موانع براي آنان دارد و با توجه به رهنمود هايي که در اين ديدارها بيان مي شود مي توان در يافتن راه موفق بود.

ديدار رهبر انقلاب با اساتيد و اعضاي هيئت هاي علمي دانشگاه ها که در شنبه ۱۳ تيرماه رخ داد از جمله اين ديدار هاست که در نوشتار پيش روي به برخي از نکات مهم بيان شده در اين ديدار اشاره مي شود.

نقش اساتيد از جهت تاثير تربيتي مستقيمي که بر روي متربي خود دارند قطعا نقشي بي بديل است به نحوي که اگر اساتيد داراي روحيات انقلابي و ارزشي باشند مي توانند اين روحيه را به دانشجويانشان منتقل کنند و اگر خلاف اين باشد و اساتيد، غرب زده و داراي روحيات غير ارزشي و يا حتي ضد ارزشي باشند بي شک در انتقال اين خصايص به دانشجويانشان ميتواند نقش مهمي را ايفا کنند که رهبر انقلاب با اشاره به اين تاثيرگذاري، آن را يک فرصت براي اساتيد دانستند که اين نفوذ و تاثير گذاري طبيعي استاد در قلب و روح دانشجو مي تواند امکان تربيت جواناني متدين، برخوردار از غيرت ملي، پر انگيزه و انقلابي ،سخت کوش، با اخلاق ،شجاع، داراي اعتماد به نفس و اميدوار به آينده را فراهم آورد و حتي در اين مورد تعبير بسيار پرمفهوم "فرماندهان جنگ نرم" را براي اساتيد استفاده کردند.

بي شک در شرايطي که جهان نيازمند تحول است و ايران اسلامي کشوري تاثير گذاز در سطح منطقه و تحولات بين المللي است نياز به تربيت دانشجويان مومن که افسران جوان جنگ نرم هستند بسيار مهم است و اين نياز، نقش فرماندهان را در تربيت افسراني با فهم درست موقعيت و مسير کشور و حساسيت و قاطعيت در مقابل خدشه دار شدن استقلال کشور بيش از پيش آشکار مي سازد.

به نظر مي رسد فرمانده بايد براي تربيت افسران، آنچه قرار است به آن ها منتقل کند را در روش و منش خود پياده سازد و در واقع بيش از هر چيز با عمل و رفتار خود به تربيت نسل جوان بپردازد که اگر چنين شد و فرمانده از جهات مختلف خودسازي داشت افسر جذب امکانات و منش فرماندهان و ارگان هاي بيگانه نخواهد شد.

فرمانده با درک صحيح و فهم عميقي که از اوضاع و احوال موجود کسب مي کند بايستي نقش چراغ و راهنمايي را ايفا کند که در حساس ترين شرايط، افسران با اعتماد کامل به او رجوع کنند و گشايشگر مشکلات و دودلي هاي آنان باشد نه اينکه خود درگير دل مشغولي هاي بيهوده و مثلا سياسي بازي هاي معمول شود.

به کار بردن لفظ "فرمانده جنگ نرم" براي اساتيد از سوي رهبر معظم انقلاب باري که بر دوش اساتيد قرار داشت را صد چندان مي کند و مي طلبد که اساتيد واقعا صحنه را همانگونه که حضرت امام خامنه اي بيان نمودند همچون صحنه ي دفاع مقدس بدانند و در چنين شرايطي بکوشند تا علاوه بر اينکه در نقش فرماندهي به خوبي انجام وظيفه کنند به تربيت فرماندهاني مومن و انقلابي براي آينده نيز همت گمارند و اين چنين فرماندهاني را ميتوان مجاهد و شايسته تقدير دانست.

رهبر انقلاب در بخش ديگري از بياناتشان به ضرورت دور نگه داشتن دانشگاه از حاشيه سازي و سياست بازي نيز اشاره نمودند که البته بايد دقت داشت اين موضوع به هيچ وجه به معناي جدا کردن دانشگاه ها از فضاي سياسي نيست و منظور از آن درگير کردن دانشگاه به حزب بندي ها و جناح هاي سياسي است که قصد دارند دانشگاه را صحنه ي درگيري هاي جناحي خود قرار دهند.

يقينا توجه به اين امر و جدا کردن دانشگاه از اين سياست بازي هاي معمول مي تواند در پيشبرد اهداف اصلي دانشگاه مثمر ثمر واقع شود. اگر دانشگاه به دور از سياست زدگي بر روي پيشرفت علمي کشور متمرکز شود وبا فهم و آگاهي و دانش سياسي، خود را از سم مهلک سياست بازي برهاند و رسالت اصلي خود را انجام دهد در مقابل بسياري از توطئه ها مقاوم خواهد ماند و روند پيشرفت علمي کشور که قطعا يک ضرورت بسيار اساسي براي حرکت رو به جلو کشور در ساير ابعاد نيز هست را تضمين خواهد کرد.

توجه به زدودن چنين آفتي از فضاي دانشگاه ها که متاسفانه هم اکنون نيز بسياري از دانشگاه ها کم و بيش با آن مواجه اند از ضروريات است و افرادي که دانسته يا نادانسته به چنين مسائلي در فضاي دانشگاه ها دامن ميزنند يقينا خائن به دانشجويان هستند و بايد بدانند انتشار چنين سمي در فضاي دانشگاه قطعا روزي خود آنان را نيز گرفتار خواهد کرد.

زهره صادقي

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۴۹:۳۵

29 Dec 2019