۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۶۹۸۶

اقتصاد مقاومتي، نقشه عملياتي براي فتح خاکريز دسيسه هاي دشمن

مشاغل خانگي فرصتي براي رفع معضل بيکاري و ايجاد شغل هاي جديد است و مي تواند علاوه بر اينکه در رشد و توسعه اقتصادي تاثير گذارد، در زمينه توسعه اجتماعي نيز باعث تغييرات مثبت شود.
اقتصاد مقاومتي، نقشه عملياتي براي فتح خاکريز دسيسه هاي دشمن
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ مشاغل خانگي بسيار متنوع است و در زمينه هاي صنايع دستي، توليد و خدمات کشاورزي، دامپروري و شيلات، فعاليت هاي توليدي- صنعتي، کسب و کارهاي با گرايش فناوري اطلاعات و ساير خدمات دسته بندي مي شود و روز به روز در حال افزايش است.

به لحاظ قانوني به استناد اصول ۲۸ و ۴۳ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با توجه به سند چشم انداز بيست ساله، قانون ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي در سال ۱۳۸۹ تصويب شده است و براساس اين قانون، ستادي متشکل از ۹ وزارتخانه و ۱۱ سازمان و نهاد ديگر متولي امر ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي شدند.


تقويت مشاغل خانگي گامي به سوي اقتصاد مقاومتي

در اين ميان تقويت مشاغل خانگي در عملياتي کردن اقتصاد مقاومتي بسيار موثر است و لازم است همه به دنبال توليد و اشتغال باشند.

قانوني نيز در زمينه تقويت مشاغل خانگي داريم که دستگاه‌هاي مسئول و اجرايي بايد در جهت تحقق آن، موانع را برطرف کنند.

مشاغلي را مي‌توان در خانواده‌ها تعريف کرد که با استفاده از نيروي انساني و امکانات يک خانواده و يک خانه شکل بگيرد و اين کار بسيار مفيد است.

مشاغل خانگي قطعا يکي از موضوعات مهمي است که اگر حتي بخشي از خانواده‌ها به آن توجه کنند، تاثير مهمي بر اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي خواهد گذاشت.

زنان مي‌توانند گروه‌هايي که متشکل از چند خانواده هستند را تشکيل دهند و با اين کار، گروه‌هاي کارآفرين تشکيل دهند.

اگر مردم گام اول را برندارند،‌دولت کار خاصي نمي تواند انجام دهد؛ البته دولت مي‌تواند نقش موثري در حمايت از مشاغل خانگي و کمک به آن‌ها داشته باشد.

وظيفه دولت نظارت و رسيدگي و تا حد امکان تسهيل اشتغال خانگي است و شنيده مي‌شود که در خيلي از موارد پيچ و خم‌هاي قانوني و بوروکراسي اداري موجب دلسردي افراد از شروع کاري مي‌شود.


با کمترين هزينه بيشترين درآمد را کسب مي کنم

شاهقلي يکي از کارآفرينان مشاغل خانگي در شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر اظهار کرد: تهييه انواع ترشيجات خانگي کاري بود که با کمترين هزينه آن را شروع کردم و در کوتاه مدت توانستم آن را توسعه دهم.

وي با اشاره به اينکه سعي دارم با کمترين هزينه بيشترين درآمد را کسب کنم تصريح کرد: مواد اوليه که براي ترشيجات تهيه ميکنم بسيار مناسب است.

شاهقلي با اشاره به اينکه بسيج سازندگي و جهادکشاورزي حمايت خوبي از من داشتند تصريح کرد: توصيه من به ديگر بانوان کارآفرين اين است که با استفاده از فکر و ايده خود سعي کنند در منزل خود شغلي را راه اندازي کنند که منبع درآمد خوبي برايشان به بار آورد.

وي بيان داشت: با وجود اينکه راه هاي سختي را طي کردم اما نهايت موفق به گرفتن تسهيلات از ناحيه سپاه شهرکرد شدم.

شاهقلي يادآور شد: ابتداي کار با کمترين امکانات فعاليت خود را آغاز نمودم اما در حال حاضر امکانات کافي را در اختيار دارم و چهار بانو نيز به صورت روز مزد براي من کار مي کنند.

وي خاطرنشان کرد: براي تهييه مواد اوليه به باغات استان رفته و از آنجا سبزي جات و ميوه جات را با قيمت بسيار مناسب تهيه ميکنم.

شاهقلي در پايان اذعان داشت: با فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص اقتصاد مقاومتي انگيزه گرفتم و همچنان به کار خود ادامه مي دهم و مي دانم قطعا" در اين راه موفق خواهم شد.

توسعه مشاغل خانگي مهم‌ترين ظرفيت اشتغالزايي در چهارمحال و بختياري


معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري گفت: بيش از شش هزارشغل در بخش مشاغل خانگي چهارمحال و بختياري ايجاد مي شود.

سيامک سليماني دشتکي با اشاره به اينکه شش هزارشغل در بخش مشاغل خانگي چهارمحال و بختياري ايجاد مي شود، اظهار داشت: اين تعداد شغل در سالجاري ايجاد مي شود.

وي تصريح کرد: توسعه مشاغل خانگي از مهمترين ظرفيت هاي اشتغالزا در استان چهارمحال و بختياري است که با جديت در حال پيگيري است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: توسعه مشاغل خانگي در بخش هاي توليد، صنايع دستي و کشاورزي در اين استان از مهمترين اهداف مسئولان در اين استان است.

۲۰ ميليارد ريال تسهيلات براي توسعه مشاغل خانگي پرداخت مي شود

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري عنوان کرد: بيش از ۲۰ ميليارد ريال تسهيلات براي توسعه مشاغل خانگي در اين استان در نظر گرفته شده است.

وي بيان کرد: متقاضيان راه اندازي شغل هاي خانگي بايد به ادارات مربوطه شغل مورد نظر مراجعه کنند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه توسعه مشاغل خانگي نقش مهمي در تحقق اقتصاد مقاومتي دارد، ادامه داد: بهره گيري از ظرفيت هاي استان براي ايجاد شغل از مهمترين اهداف مسئولان ارشد استان است.

بخشي از تعهد ايجاد شغل در چهارمحال و بختياري مربوط به مشاغل خانگي است

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: نرخ بيکاري در استان چهارمحال و بختياري بالا است و بخشي از تعهد ايجاد شغل در اين استان مربوط به مشاغل خانگي است.

وي با اشاره به اينکه ايجاد شغل در روستاهاي چهارمحال و بختياري ضروري است، ادامه داد: بيکاري جوانان در روستاها از مشکلات مهم در استان چهارمحال و بختياري به شمار مي رود که اين امر در حال پيگيري است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: تسهيلات قابل توجهي براي ايجاد شغل و توسعه روستا توسط دولت در نظر گرفته شده است که با پرداخت اين تسهيلات شاهد توسعه و ايجاد شغل در روستاهاي استان چهارمحال و بختياري خواهيم بود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۸:۲۸

1 Jan 2020